سفارتخانه انگلیس در افغانستان به «قطر» منتقل می‌شود

سفیر انگلیس در افغانستان در پی پایان اشغال 20 ساله کشورش در این کشور جنگ زده گفت که سفارتخانه انگلیس در افغانستان به قطر منتقل می‌شود.

سفارتخانه انگلیس در افغانستان به «قطر» منتقل می‌شود
کد خبر: 512323
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۲:۲۳:۴۹

اعتمادآنلاین| سر «لوری بریستو» سفیر انگلیس در افغانستان که جزء آخرین نفراتی بود که سوار بر هواپیماهای انگلیس، افغانستان را ترک کرد، گفته است که سفارتخانه انگلیس در افغانستان به قطر منتقل می‌شود.

به گزارش فارس بنا بر گزارش وبگاه «دوحه نیوز»، خروج بریستو از افغانستان، نشانگر پایان حضور بریتانیا در افغانستان بود و سفیر انگلیس در افغانستان در بیانیه‌ای که در فضای مجازی منتشر کرد، متعهد شد که «به زودی» سفارتخانه کشورش بازگشایی شود.

وی به محض ورود به انگلیس در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر شد، گفت: «ما هم‌اکنون مجبور شدیم که افغانستان را ترک کنیم و سفارتخانه فعلاً از قطر فعالیت می‌کند».

سفیر انگلیس در افغانستان در ارتباط با خروج انگلیس از افغانستان گفت: «اما ما همچنان در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم و بر روی مسائل بشردوستانه، دیپلماتیک و امنیتی و مهم‌تر از آن مسئله بازگرداندن شهروندان انگلیسی و افغان که همچنان به پشتیبانی ما نیاز دارند، کار می‌کنیم و به طالبان برای ایجاد یک مسیر ایمن برای انتقال این افراد به انگلیس اعمال فشار می‌آوریم».

طبق این گزارش، درست ساعاتی قبل از ورود بریستو به انگلیس، آخرین پرواز نظامی بریتانیا پس از خارج کردن بیش از 15 هزار نفر پس از گذشت دو هفته از سلطه طالبان بر کابل، پایتخت افغانستان را ترک کرد.

«بن والس» وزیر دفاع انگلیس پس از عزیمت آرین پرواز بریتانیا از کابل گفت: «ما باید به نیروهای مسلح خود افتخار کنیم و به آن‌هایی که برای یک زندگی بهتر می آیند، خوش آمد می‌گوییم و برای آن‌هایی که جا مانده‌اند ناراحتیم».

بر طبق این گزارش، انگلیس جزء اولین کشورهی خارجی بود که پس از حملات 11 سپتامبر 2001، به ائتلاف آمریکا برای حمله به افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان پیوست و آن طور که مقام‌های این کشور می‌گویند، بیش از 450 نظامی انگلیسی در دو دهه گذشته در جریان جنگ افغانستان جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها