سرکنسول آمریکا در اربیل:

ایالات متحده در عراق و در منطقه کردستان می‌ماند

«رابرت پالادینو» سرکنسول آمریکا در اربیل تاکید کرد که ایالات متحده به حضور خود در عراق و از جمله در منطقه کردستان ادامه می‌دهد.

ایالات متحده در عراق و در منطقه کردستان می‌ماند
کد خبر: 512326
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۵:۴۳

اعتمادآنلاین| «رابرت پالادینو» سرکنسول آمریکا در اربیل امروز (دوشنبه) گفت که ایالات متحده در عراق از جمله در منطقه کردستان می‌ماند.

به گزارش فارس، به نقل از شبکه «کردستان 24»، وی در ادامه مدعی شد «متأسفانه شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سنجار از پیروی از دستورالعمل‌های دولت عراق خودداری کرده‌اند. و این عنصر همچنان به سرپیچی از مقامات عراق ادامه می‌دهد.»

پالادینو گفت: ما هنوز معتقدیم توافق سنجار بهترین راه پیش‌رو برای حل وضعیت سنجار است.

طبق توافقنامه سنجار که چندی پیش بین «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و منطقه کردستان امضا شد، به نیروهای پیشمرگه اجازه داد می‌شود که به این منطقه بازگردند.

این توافق واکنش‌های سیاسی و انتقادهایی را در داخل عراق به دنبال داشت و بسیاری از کارشناسان این توافق را علیه الحشدالشعبی عنوان کردند.

پیش از این روزنامه «العربی الجدید»به نقل از دو مقام عراقی خبر داد که دولت منطقه کردستان عراق به‌رغم استقبال از نتایج دور چهارم گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد-واشنگتن که شامل خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق بود، به برخی از مقامات دولت بغداد و واشنگتن ابلاغ کرده که پیش از پایان روند خروج، خواهان ضمانت امنیتی است.

دور چهارم و پایانی گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد-واشنگتن با تأکید بر ضرورت خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق در 31 دسامبر سال 2021، پایان یافت. مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در جریان سفرش به آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو و بر ضرورت خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق در 31 دسامبر 2021 تأکید کرد.

روزنامه العربی الجدید پس از پایان دور چهارم گفت‌وگوهای راهبردی در گزارشی در این خصوص نوشت: به نظر نمی‌رسد که توافق دور چهارم و پایانی گفت‌و‌گوهای راهبردی آمریکا و عراق که شامل خروج نیروهای رزمی [آمریکایی] تا 31 دسامبر آینده بود، مسئله جدیدی باشد یا منجر به محدود کردن نقش نظامی آمریکا در عراق شود؛ توافقی که در آن مأموریت نیروهای آمریکایی به آموزشی و مستشاری تغییر یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها