امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا:

وزرا چرخ را از نو اختراع نکنند / تبعات هر اشتباهی می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند

یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: وزرا و کارگزاران نظام در عرصه‌های مختلف باید همینطور مدد بگیرند تا بتوانند کار را بر اساس آنچه که در برنامه توسعه 5 ساله و چشم‌انداز 20 ساله آمده، جلو ببرند و اینگونه نباشد که وزرا بخواهند چرخ اختراع کنند.

وزرا چرخ را از نو اختراع نکنند / تبعات هر اشتباهی می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند
کد خبر: 512383
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا درخصوص ارزیابی از کابینه دولت سیزدهم، گفت: قوت کابینه خود آیت الله رئیسی است که ایشان با یک انرژی مضاعف وارد کارزار اجرایی شدند و دولت ایشان باید خود را با سرعت ایشان تنظیم کنند. همچنین با رأی خوبی که مجلس به دولت داده است، دولت باید از این فرصت استفاده لازم را ببرد که بتواند حمایت مجلس را داشته باشد. از سوی دیگر نیاز است که در مواقع لزوم دولت حمایت قوه قضائیه را نیز داشته باشد که در نتیجه یک حرکت مثبتی رقم بخورد.

به گزارش ایلنا،‌ وی ادامه داد: معتقدم در ابتدا باید وضع موجود کنترل شود و بعد وزرا براساس برنامه‌ها و اسناد بالادستی، برنامه‌های خود را تنظیم کنند؛ تحلیل من این است که تا پایان سال نشانه‌هایی از اتفاقات جدید و تحول را شاهد خواهیم بود. اما نکته مهم‌تر این است که ما در شرایطی قرار داریم که هیچ بخشی از دولت حق آزمون و خطا ندارد و باید همه موضوعات به صورت کارشناسی، منطقی، مدبرانه و براساس عقلانیت مدیریتی تصمیم‌گیری شود و جلو برود؛ چراکه ممکن است تبعات هر اشتباهی به دیگر بخش‌ها هم سرایت کند.

واعظ آشتیانی مهم‌ترین اولویت دولت را احیای امید و جلب اعتماد مردم برشمرد و اظهار داشت: من بارها گفتم دولت باید اعتمادسازی و امیدآفرینی کند، سفر به خوزستان یکی از اتفاقات خیلی خوب در این راستا بود. امروز یکی از مشکلات مهم کشور، شرایط خوزستان است در کنار آن هم بحث‌های دیگری وجود دارد؛ مانند تجارت خارجی اعم از واردات و صادرات و همچنین مشکل ترخیص کالاها که هر کدام از این‌ها توسط وزیر مربوطه در حال پیگیری و دنبال شدن است. در مجموع امیدواریم که اتفاقات خوبی رقم بخورد؛ چراکه مردم از این دولت انتظار دارند بتواند اقدمات مناسب و اساسی را شکل بدهد.

وی افزود: ضمن اینکه مجلس هم علیرغم اینکه رأی خوبی به دولت داده، فراموش نکند که نظارت را جدی بگیرد و مردم هم از مجلس انتظار دارند که هم کمک دولت باشند و هم نظارت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان کرد: به نظرم نیاز است که یک تیمی باشد تا بر کل قوه مجریه نظارت کند و بتواند گزارشی در راستایی عملکرد و کارآمدی به رئیس‌جمهور بدهد؛ که البته دیدم آقای مخبر گفتند که ماهانه گزارشی را تهیه خواهیم کرد و خب این خوب است که به مردم اعلام شود تا برای مردم هم اعتماد ایجاد شود. من فکر می‌کنم صداقت، پاسخگویی و شفاف‌سازی، حلقه مفقوده‌ای هستند که نیاز است در نتیجه آن‌ها اعتمادسازی شود، وقتی این رقم بخورد، در آن شرایط مردم هم اعماد می‌کنند و هم برایشان امید ایجاد می‌شود و به دولت کمک خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که امروز مردم از نیروهای انقلابی انتظار کار و بهبود شرایط دارند و با توجه به همگرایی دولت و مجلس به نظر می‌رسد که بهانه‌ای برای عدم موفقیت پذیرفتنی نباشد، اظهار داشت: یک نکته مهم این است که آقای رئیسی فعل خواستن را دارد صرف می‌کند، ایشان در مراسم تنفیذ خدا را شاهد گرفتند که ما آمده‌ایم خدمت کنیم؛ این خیلی خوب است که با صداقت یک مسئول اجرایی کشور خدا را گواه می‌گیرد و از ائمه‌اطهار کمک می‌گیرد که بتواند موفق شود. ما هم امیدواریم که اتفاق حتما حادث شود.

وی افزود: در عین حال وزرا و کارگزاران نظام در عرصه‌های مختلف باید همینطور مدد بگیرند تا بتوانند کار را بر اساس آنچه که در برنامه توسعه 5 ساله و چشم انداز 20 ساله آمده، جلو ببرند و اینگونه نباشد که وزرا بخواهند چرخ اختراع کنند.

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به اینکه مردم به مجلس و دولت رأی دادند و مجلس هم رأی خوبی به کابینه داده‌ امروز وظیفه مجلس و دولت در قبال مردم سنگین است و نسبت به آن‌ها انتظارات زیادی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها