سازمان ملل زنگ خطر را در افغانستان به صدا درآورد

دبیرکل سازمان ملل در پی سلطه طالبان بر افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور، نسبت به "فاجعه انسانی" در آینده هشدار داد.

سازمان ملل زنگ خطر را در افغانستان به صدا درآورد
کد خبر: 512497
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل سه شنبه در بیانیه‌ای نگرانی شدید خود را از وخامت بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان، با ورود این کشور به مرحله جدید ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، وی گفت: تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان (بیش از 18 میلیون نفر) برای زنده ماندن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

گوترش خاطرنشان کرد که سازمان ملل روزهای آینده جزئیات ضروری‌ترین نیازهای بشردوستانه طی چهار ماه آینده را در یک درخواست فوری برای افغانستان منتشر خواهد کرد.

وی از کشورهای عضو خواست به مردم افغانستان توجه کنند و به موقع بودجه‌ای جامع و انعطاف پذیر ارائه دهند.

23 اوت، سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" خواستار ایجاد فوری پل هوایی و تحویل دائمی و بدون مانع کمک‌ها به افغانستان شدند.

دو سازمان در بیانیه‌ای مشترک خواستار دسترسی فوری و بدون مانع برای تحویل داروها و دیگر خدمات نجات بخش به میلیون‌ها نفر از مردم نیازمند از جمله 300000 نفری شدند که در دو ماه گذشته آواره شده‌اند.

در این بیانیه هشدار داده شده است که حتی قبل از وقایع کنونی، افغانستان سومین عملیات بزرگ بشردوستانه در جهان بود که بیش از 18 میلیون نفر به کمک نیاز داشتند.

از ماه مه ، طالبان با آغاز آخرین مرحله خروج نیروهای آمریکایی ، گسترش کنترل خود را در افغانستان آغاز کرد و در اواسط این ماه کنترل این کشور را در مدت 10 روز به دست گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها