کد خبر: 512507
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

گونه کلمبیایی کرونا شناسایی شد

سازمان جهانی بهداشت ضمن تایید شناسایی گونه جدید کرونا در کلمبیا عنوان کرد که ممکن است این گونه جدید در برابر واکسن‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

گونه کلمبیایی کرونا شناسایی شد
کد خبر: 512507
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد که در حال نظارت بر این گونه جدید با نام " B.1.621" یا " موو" و بررسی ساختار آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گونه جدید ابتدا در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شده بود. سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرده است که این گونه کرونا جهش هایی داشته که نشان از خطر مقاومت آن در برابر واکسن‌ها دارد و این نهاد تاکید دارد که بررسی و مطالعات بیشتر برای شناختن ساختار این گونه جدید لازم است.

در بولتن هفتگی سازمان جهانی بهداشت در این رابطه آمده است: گونه "موو" مجموعه جهش‌هایی داشته که نشان می دهد در برابر واکسن از خود مقاومت هایی نشان می دهد.

همزمان با تداوم واکسیناسیون در کشورهای مختلف جهان، کارشناسان نگران جهش های گونه های جدید کرونا هستند که در برابر واکسن ها مقاومت داشته باشند و اثرپذیری این واکسن ها را کاهش دهند.

در این میان نگرانی دیگر واکسینه نشدن شماری از مردم جهان است که یا شخصا تمایل به زدن واکسن ندارند و یا هنوز شرایط واکسیناسیون‌ برای آنها مهیا نشده است.

از دیگر گونه هایی که سازمان جهانی بهداشت در مورد کرونا کشف کرده می توان به گونه آلفا و دلتا اشاره کرد که در 170 کشور جهان شناسایی شده اند و مطالعات در مورد آنها همچنان ادامه دارد.

پس از آنکه ابتدا گونه کرونایی "موو" در کلمبیا شناسایی شد، شیوع این گونه در چند کشور دیگر منطقه آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده است.

تاکنون بیش از 218 میلیون و 500 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که بیش از 4 میلیون و 500 فوتی داشته است. آمریکا هند و برزیل سه کشور اول فهرست با بالاترین آمارهای مبتلا به کرونا در جهان هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها