مسئول دانشجویان غیرایرانی در سازمان امور دانشجویان:

دانشجویان غیر ایرانی تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند/ دانشجویان چینی بیشترین استقبال را از دانشگاه‌های ایران دارند

افشن آخوندزاده گفت: بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به شکل غیر مجازی اقدامات برای تحصیل دانشجویان خارجی انجام می‌شود.

دانشجویان غیر ایرانی تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند/ دانشجویان چینی بیشترین استقبال را از دانشگاه‌های ایران دارند
کد خبر: 512610
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۸:۵۳:۱۱

اعتمادآنلاین| افشین آخوند زاده، مسئول دانشجویان غیرایرانی در سازمان امور دانشجویان درباره استقبال دانشجویان خارجی برای حضور در کشور برای تحصیل در ایام کرونا به خبرنگار برنا گفت: هم اکنون ظرفیت پذیرش دانشجو جدید از کشورهای خارجی وجود ندارد.

به گزارش برنا، او افزود: بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به شکل غیر مجازی اقدامات برای تحصیل دانشجویان خارجی انجام می‌شود.

مسئول دانشجویان غیر ایرانی در سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: هنوز هیچ مجوزی برای حضور فیزیکی و آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌های کشور صادر نشده است.

آخوندزاده ادامه داد: دانشجویان غیر ایرانی که ترم‌های گذشته در دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده در صورت خروج از کشور می‌توانند دوباره به کشور مراجعه کنند البته حضور آنها در کشور منوط به گذراندن ایام قرنطینه و پروتکل های ستاد مقابله با کرونا است.

او تاکید کرد: اقدامات برای حضور این افراد در دانشگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های کرونا انجام می‌شود.

مسئول دانشجویان غیرایرانی در سازمان امور دانشجویان درباره روند جذب دانشجو غیر ایرانی در سال تحصیلی جاری گفت: هنوز برای دانشجویان غیر ایرانی جدید اقدامات برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌ها برنامه ریزی نشده است.

آخوند زاده درباره روند واکسیناسیون دانشجویان خارجی افزود: هم ‌اکنون روند واکسیناسیون دانشجویان داخلی و خارجی امکان‌پذیراست. برای دیگر دانشجویان هم اقدامات برای واکسیناسیون در حال انجام است.

آخوندزاده درباره روند استقبال دانشجویان خارجی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ادامه داد: کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، لبنان، سوریه ترکیه و به ویژه چین جمعیت انبوهی از دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند. برای مثال شاهد رشد قابل توجهی از دانشجویان چینی برای تحصیل در کشور هستیم.

مسئول دانشجویان غیر ایرانی در سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس آمار رسمی 56 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و 114 کشور در ایران تحصیل می‌کنند. البته تعداد دانشجویان غیر رسمی هم بیش از این تعداد هستند، چون هنوز اقدامات اقامتی این افراد انجام نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها