هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز آغاز به کار کرد/ اهدای شیر طلا به روبرتو بنینی

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز در حالی آغاز به کار کرد که شیر طلای افتخاری امسال به روبرتو بنینی اهدا شد.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز آغاز به کار کرد/ اهدای شیر طلا به روبرتو بنینی
کد خبر: 512633
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۰:۳۸:۲۷

اعتمادآنلاین| هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز گذشته -چهارشنبه- کار خود را آغاز کرد و در ابتدا جدیدترین فیلم پدرو آلمادوار را به نمایش گذاشت. در این مراسم که با حضور بازیگران فیلم نظیر پنه‌لوپه کروز و میلنا اسمیت همراه بود، شیر طلای افتخاری امسال به روبرتو بنینی اهدا شد.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، همچنین در این مراسم، بونگ جون هو رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره امسال روی صحنه تاکید کرد که باور دارد کرونا به زودی از بین می‌رود، ولی سینماست که برای همیشه با ما باقی می‌ماند.

میزبان این مراسم سرنا روسی بازیگر و خواننده ایتالیایی در مراسمی که سرجیو ماتارلا رییس جمهوری ایتالیا هم در آن حضور داشت، مراسم افتتاحیه را با سخنانی درباره بحران افغانستان شروع کرد و گفت: همه فکرم با مادران افغانستانی است، مادرانی که حاضرند تا از فرزندان شان جدا شوند اما آنها آینده بهتری داشته باشند.

وی افزود به کارگردان‌ها و هنرمندان آن دیار هم فکر می‌کند و خانواده‌هایشان که این روزها دوباره با خطر جدی روبه‌رو هستند.

امسال ونیز یک کارگاه رسمی خود را به فیلمسازان افغانستانی اختصاص داده و اینکه آنها چگونه زیر نفود طالبان می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و لزوم اعطای پناهندگی سیاسی به آنها را بررسی می‌کند.

روبرتو بنینی که برای دریافت شیر طلای ونیز برای یک عمر دستاورد هنری و مشارکتش در صنعت سینما روی صحنه رفت، همان طور که پیش‌بینی می‌شد رنگ دیگری به مراسم غم‌انگیز اولیه داد.

معرفی کننده وی برای آمدن روی صحنه جین کمپیون کارگردان مشهور بود که پنج‌شنبه فیلم جدیدش «قدرت سگ» در جشنواره به نمایش درمی‌آید. وی از جشنواره برای اینکه بنینی را از غارش بیرون کشیده تشکر کرد و او را نابغه‌ای در دنیای کمدی با قلب و احساسی صادق خواند که می‌تواند شادی را به اطراف بپراکند.

کمپیون گفت: لطفاً، همه شما که در جشنواره حضور دارید آماده عاشق شدن باشید و بدانید آنچه مهم است این است که زندگی زیباست زیرا روبرتو آن را ثابت کرده است.

بنینی در پاسخ به کمپیون گفت: این کلمات همیشه در قلبم باقی می‌مانند. از شما خیلی متشکرم. خیلی زیباست. باورنکردنی است.

بنینی که این سخنان بریده بریده را به زبان انگلیسی ادا کرد بعد سخنانی به زبان ایتالیایی گفت و با سلام به ماتارلا رییس جمهوری که در مراسم حضور داشت و دوره ریاستش سال آینده به پایان می‌رسد خواست تا یک دور دیگر هم رییس جمهوری شود زیرا او شانس را برای کشورش به ارمغان آورده و ایتالیا در مسابقات امسال قهرمان اروپا شد.

بنینی همچنین از همسرش تشکر کرد و گفت این شیر طلایی سهم مشترک آنهاست زیرا 40 سال است که با هم همه فعالیت‌های هنری خود را انجام داده‌اند. وی گفت: دم شیر مال من تا با آن ابراز شادی کنم و بقیه آن متعلق به تو مخصوصاً بال‌هایش زیرا اگر توانسته‌ام اوج بگیرم به لطف تو بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها