کد خبر: 512645
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۷:۱۲
| |

سازمان بین‌المللی کار:

بیش از چهار میلیارد نفر در جهان فاقد پوشش تامین اجتماعی هستند

سازمان بین‌المللی کار در جدیدترین گزارش خود آورده است با وجود گسترش بی‌سابقه حمایت‌های اجتماعی در دوران همه‌گیری کووید-19 در سراسر جهان، هنوز 4.1 میلیارد نفر تحت پوشش نظام‌های تامیناین گزارش می‌افزاید: در حال حاضر 53 درصد از جمعیت جهان به عبارتی 4.1 میلیارد نفر از اجتماعی قرار ندارند.

بیش از چهار میلیارد نفر در جهان فاقد پوشش تامین اجتماعی هستند
کد خبر: 512645
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۷:۱۲

اعتمادآنلاین| پاسخ به همه‌گیری کووید-19 در جهان، ناکافی و ناهمگن است، شکاف بین کشورهای پردرآمد و کم درآمد افزایش یافته و نتوانسته است حمایت اجتماعی مورد نیاز هر فرد را ارائه دهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان ملل متحد، حمایت‌های اجتماعی شامل دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و امنیت شغلی در صورت بیکاری، بیماری، معلولیت، حوادث ناشی از کار، زایمان یا از دست دادن نان آور خانواده است.

گای رایدر، مدیرکل سازمان بین المللی کار در این رابطه گفت: کشورها در بحبوحه مقابله با شیوع کرونا بر سر یک دوراهی هستند.

به گفته وی، ایجاد نظام‌های حقوقی حمایت اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان در برابر بحران‌های آینده، اطمینان و امنیت شغلی به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار تصریح کرد: حمایت اجتماعی جامع و موثر، برای تحقق عدالت اجتماعی و همچنین آینده‌ای امن و پایدار ضروری است.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر 53 درصد از جمعیت جهان به عبارتی 4.1 میلیارد نفر از حداقل درآمد تضمین شده از طریق نظام تامین اجتماعی ملی برخوردار نیستند.

از نظر تامین اجتماعی، نابرابری‌های منطقه‌ای نیز قابل تجه است؛ اروپا و آسیای مرکزی دارای بالاترین میزان پوشش تامین اجتماعی هستند، به گونه‌ای که 84 درصد از افراد حداقل مزایای تامین اجتماعی را دریافت می‌کنند.

این رقم در قاره آمریکا، آسیا و اقیانوسیه، کشورهای عربی و آفریقا به ترتیب 64.3، 44، 40 و 17.4 درصد است.

همچنین اکثریت قریب به اتفاق کودکان در جهان هنوز تحت پوشش واقعی حمایت اجتماعی نیستند. از هر چهار کودک تنها یک نفر (26.4 درصد) از مزایای حمایت اجتماعی برخوردار می شوند.

تنها 45 درصد از زنان دارای نوزاد کمک هزینه زایمان دریافت می کنند. تنها یک نفر از هر سه نفر با معلولیت شدید (33.5 درصد) در سراسر جهان مستمری از کارافتادگی دریافت می کند.

این گزارش تاکید می کند کسری بودجه دولت‌ها (هزینه‌های اضافی مورد نیاز برای اطمینان از حداقل تامین اجتماعی برای همه) از زمان شروع بحران شیوع کرونا نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، تامین اجتماعی یک ابزار مهم است که می‌تواند در تمام مراحل توسعه، مزایای وسیع اجتماعی و اقتصادی برای کشورها به همراه داشته باشد و زمینه بهبود سلامت و آموزش برای مردم، برابری بیشتر، سیستم‌های اقتصادی پایدارتر، مدیریت بهتر مهاجرت و احترام به حقوق اساسی را فراهم آورد.

از زمان بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از 219 میلیون و 287 نفر به کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از 4 میلیون و 545 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 196 میلیون نفر بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها