کد خبر: 512697
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ۰۷:۴۱:۱۵
| |

سازمان ملل خدمات هوایی بشردوستانه را در افغانستان از سر می گیرد

سازمان ملل اعلام کرد خدمات هوایی بشردوستانه خود را در افغانستان از سر می‌گیرد تا 160 سازمان بتوانند به فعالیت‌های خود در این کشور ادامه دهند.

سازمان ملل خدمات هوایی بشردوستانه را در افغانستان از سر می گیرد
کد خبر: 512697
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ۰۷:۴۱:۱۵

اعتمادآنلاین| سازمان ملل اعلام کرد خدمات هوایی بشردوستانه خود را در افغانستان از سر می‌گیرد تا 160 سازمان بتوانند به فعالیت‌های خود در این کشور ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب گفت که در افغانستان، خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل متحد که توسط برنامه جهانی غذا اداره می شود ، پروازها را از سر می گیرد.


استفان دوجاریک افزود که خدمات مسافربری هوایی اکنون اسلام آباد را به مزار شریف و قندهار متصل می کند و از 29 اوت تاکنون سه پرواز به مزار شریف انجام شده است.

به گفته وی، برنامه جهانی غذا، همه تلاش ها برای افزایش هرچه سریعتر عملیات و افزایش تعداد پرواز در افغانستان را انجام می دهد.

رامیز آلاک باروف هماهنگ کننده محلی امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان روز چهارشنبه درباره اتمام ذخیره غذایی در پایان ماه میلادی جاری (سپتامبر) در افغانستان هشدار داد.

وی افزود: حدود یک سوم از جمعیت 38 میلیونی افغانستان با وضعیت اضطراری یا بحران ناامنی غذایی مواجه هستند.
وی تصریح کرد برنامه جهانی غذایی سازمان ملل بین دهها هزار نفر در هفته های اخیر مواد غذایی توزیع کرده است اما از 1.3 میلیارد دلار کمک مورد نیاز تنها 39 درصد آن تامین شده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای تصریح کرد امروزه تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان- 18 میلیون نفر- نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود اکنون بیش از هر زمان دیگر کودکان ، زنان و مردان افغان به حمایت و همبستگی جامعه بین المللی نیاز دارند.

گوترش از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست که در "تاریک ترین ساعت نیاز مردم افغانستان" برای کمک های به موقع ، منعطف و جامع اقدام کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) نیز از تمام کشورهای دنیا خواسته است در شرایط کنونی افغانستان و نیاز بیشتر برای کمک، کودکان افغان را تنها نگذارند.

طبق گزارش یونیسف بیش از 4 میلیون کودک شامل 2 میلیون و 200 هزار دختر از برنامه تحصیلی و مدرسه خارج و حدود 300 هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه هایشان شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها