کد خبر: 512818
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۰۹:۳۶:۳۹
| |

برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر:

سفر هیئت بلندپایه لبنانی به سوریه

منابع اعلام کردند که یک هیئت عالیرتبه از دولت موقت لبنان امروز شنبه به سوریه می‌رود.

سفر هیئت بلندپایه لبنانی به سوریه
کد خبر: 512818
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۰۹:۳۶:۳۹

اعتمادآنلاین| وزارت اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه امروز(شنبه) در گذرگاه مرزی "جدیده یابوس" از هیئت لبنانی استقبال خواهد کرد که شامل معاون نخست وزیر موقت، زینه عکر، وزیر دفاع و خارجه لبنان، غازی وزنی، وزیر دارایی، ریمون گجر، وزیر انرژی و عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت لبنان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این وزارتخانه اعلام کرد که دو طرف دیداری را در مقر وزارت خارجه سوریه در دمشق برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول لبنانی اعلام کرد، این هیئت با ریاست عکر درباره طرحی صحبت خواهد کرد که به موجب آن مقادیری از گاز مصر به اردن انتقال خواهد یافت تا بتواند مقادیر اضافی برق تولید کند و شبکه‌ای را که اردن را به لبنان از طریق سوریه وصل می‌کند، تأمین کند.

منبعی در وزارت انرژی لبنان نیز اعلام کرد که این سفر در راستای اطمینان یافتن از توانایی دولت سوریه برای اجرای پروژه انتقال گاز مصر از طریق اردن و بعد سوریه به شمال لبنان است. قرار است توافق نامه امضا شده در سال 2009 که شامل انتقال گاز مصر به لبنان از طریق سوریه است، احیا شود.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که مذاکراتی را با مصر و اردن برای کمک به حل بحران انرژی در لبنان برگزار می‌کند.

معمولا مسئولان لبنانی از سفر به سوریه از زمان آغاز جنگ در این کشور در سال 2011 خودداری کرده‌اند. لبنان سیاست خویشتن داری را در قبال نزاع‌های منطقه در پیش گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها