کد خبر: 512858
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۲:۱۳:۰۲
| |

مشاور عالی هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی اعلام کرد:

افزایش قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به بیش از 11 هزار تومان/ سودهای نجومی در جیب متخلفان/ دستگاه‌های نظارتی مماشات می‌کنند

مشاور عالی هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور از افزایش قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به بیش از 11 هزار تومان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با مماشات دستگاه‌های نظارتی متخلفان بازار جوجه یکروزه در حال بردن سودهای نجومی هستند.

افزایش قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به بیش از 11 هزار تومان/ سودهای نجومی در جیب متخلفان/ دستگاه‌های نظارتی مماشات می‌کنند
کد خبر: 512858
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۲:۱۳:۰۲

اعتمادآنلاین| محمدعلی کمالی سروستانی با بیان اینکه بازار جوجه یکروزه بسیار آشفته است، اظهار کرد: آخرین رصد ما از بازار این نهاده مهم تولید مرغ نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در برخی استان‌ها از مرز 11 هزار تومان گذشته است.

به گزارش ایلنا، وی یادآور شد: گذشتن قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از مرز 11 هزار تومان در حالی بوده که قیمت مصوب آن 4 هزار و 200 تومان است.

کمالی سروستانی با تاکید بر اینکه آشفتگی بازار نتیجه ضعف نظارت است، گفت: به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی با متخلفان بازار جوجه یکروز مماشات می‌کنند و این مماشات سودهای نجومی برای متخلفان به همراه دارد.

به گفته وی؛ سیاست و عمل دستگاه‌های نظارتی در برابر مرغداران فشار حداکثری است، اما در قبال متخلفان بازار جوجه یکروزه که عده‌ای اندک هستند، رها کردن آن‌ها و سپردن بازار به دستشان است.

کمالی سروستانی این رفتار دستگاه‌های نظارتی را یک بام و دو هوا توصیف کرد.

وی میزان تولید سالانه جوجه یکروزه در کشور را یک میلیارد و 400 میلیون قطعه عنوان کرد و افزود: با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که تخلف در قیمت این نهاده تولید مرغ چه سودهای کلانی را نسیب متخلفان می‌کند.

کمالی سروستانی تصریح کرد: اختلاف قیمت مصوب 4200 تومان تا 11 هزار تومان برای هر قطعه رقم قابل توجهی است که اکنون از جیب تولیدکننده مرغ و مصرف کننده نسیب معدود افراد می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار بر واردات تخم مرغ نطفه دار برای متعادل شدن بازار جوجه یکروزه بود، اظهار کرد: در 3 ماه گذشته که این تصمیم گرفته شد تا امروز حدود 13 میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد شده است که رقم قابل توجه و‌تاثیرگذاری بر بازار نیست.

کمالی سروستانی کندی واردات تخم مرغ نطفه دار را نیز از موضوعاتی دانست که باید علل واقعی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی قیمت تمام شده حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده با جوجه یکروزه 11 هزار تومانی را بیش از 22هزار تومان اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها