کد خبر: 512898
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۵:۰۳:۰۹
| |

سازمان ملل 22 شهریور درباره افغانستان در ژنو نشست برگزار می‌کند

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که 13 سپتامبر (22 اردیبهشت ماه) در ژنو، نشستی را درباره بررسی اوضاع افغانستان برگزار خواهد کرد.

سازمان ملل 22 شهریور درباره افغانستان در ژنو نشست برگزار می‌کند
کد خبر: 512898
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۵:۰۳:۰۹

اعتمادآنلاین| دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که قرار است روز 13 سپتامبر (22 شهریور ماه) یک کنفرانس با حضور مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای جهان در خصوص مسئله افغانستان و کمک به این کشور در «ژنو» برگزار شود.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، در بیانیه سازمان ملل آمده است: «آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای تشکیل یک کنفرانس سطح بالا درباره کمک به افغانستان که قرار است 13 سپتامبر برگزار شود، به ژنو سفر می‌کند».

در ادامه این بیانیه با ابراز تأسف درباره وضعیت انسانی در افغانستان آمده است که افغانستان با یک «فاجعه انسانی قریب‌الوقوع» روبرو است.

طبق آن چه در این گزارش آمده است، سازمان ملل در صدد است با برگزاری یک کنفرانس فوری، خواستار افزایش بودجه برای تداوم اقدامات بشردوستانه در افغانستان شوند و همچنین خواستار دسترسی کامل و بدون مانع سازمان‌های بشردوستانه به مردم افغانستان شوند تا اطمینان کامل حاصل شود که افغان‌ها به خدمات اولیه مورد نیاز خود دسترسی پیدا می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها