هواشناسی:

رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور خبر داد.

رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور
کد خبر: 512951
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۰:۰۴:۴۲

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز بارش ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طی این مدت دریای خزر مواج و طوفانی است و در شمال آذربایجان شرقی نیز بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس و در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از ظهر سه‌شنبه (16 شهریور) که جریان‌های شمالی روی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که تا روز جمعه (19 شهریور) ادامه خواهد داشت. طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید با احتمال وقوع گردوخاک تا فردا (15 شهریور) در استان‌های سمنان، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان وجود دارد همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه (17 شهریور) مورد انتظار است. شمال خلیج فارس طی دو روز آینده نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (15 شهریور) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (16 شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (14 و 15 شهریور) اهواز با بالاترین دمای 47 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای 20 و 24 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها