اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت اعلام کرد:

خطر انقراض در کمین 28 درصد از 138 هزار گونه مطالعه شده

بررسیها نشان می دهد: 28 درصد از 138 هزار گونه ارزیابی شده در جهان با خطر انقراض روبرو هستند.

خطر انقراض در کمین 28 درصد از 138 هزار گونه مطالعه شده
کد خبر: 513002
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۳:۲۳:۱۲

اعتمادآنلاین| بررسی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) حاکی از آن است که حدود 28 درصد از 138 هزار گونه ارزیابی شده با خطر ناپدید شدن همیشگی در طبیعت مواجه هستند زیرا تاثیر مخرب فعالیتهای انسان بر جهان طبیعت، عمیق تر می شود.

به گزارش ایسنا، این اتحادیه روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: کنفرانس جهانی هدف دارد تا از گونه های جانوری رو به کاهش حفاظت کند.

در کنگره اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت که در شهر مارسی فرانسه در حال برگزاری است این موضوع مطرح شد که تخریب زیستگاه، بهره برداری بیش از حد و تجارت غیرقانونی طی چند دهه جمعیت جهانی حیات وحش را تحت تاثیر قرار داده و تغییرات آب و هوایی نیز به عنوان یک تهدید مستقیم شدت گرفته است.

در جدیدترین بروز رسانی فهرست قرمز گونه های در معرض خطر این اتحادیه، اژدهای کومودو در خطر انقراض قرار گرفته که دلیل آن افزایش آب سطح دریا و افزایش دما در زیستگاه این جانور در اندونزی است. دو گونه گیاهی آبنوس و درخت "رُزوود" نیز به دلیل قطع درختان در معرض تهدید قرار دارند و در میان درختانی قرار گرفتند که امسال اولین بار نام آنها در این فهرست قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، همچنین اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، نسبت به دو گونه از کوسه ها و پرتو ماهی ها هشدار داد. در حال حاضر 37 درصد از کوسه ها و پرتوماهی ها با خطر انقراض روبرو هستند و این رقم در دوزیستان، پستانداران و پرندگان به ترتیب 33، 26 و 12 درصد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها