کد خبر: 513105
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۳:۲۳:۲۲
| |

خرمشاد، استاد دانشگاه:

فساد و ناکارآمدی دو مسئله اصلی نظام است/پاسخ دولت باید عدالت و کارآمدی باشد/جامعه بیش از هر زمانی نیازمند توسعه اجتماعی است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه درگیر فساد و ناکارآمدی است، گفت: جامعه اکنون بیش از هر زمانی نیازمند توسعه اجتماعی است.

فساد و ناکارآمدی دو مسئله اصلی نظام است/پاسخ دولت باید عدالت و کارآمدی باشد/جامعه بیش از هر زمانی نیازمند توسعه اجتماعی است
کد خبر: 513105
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۳:۲۳:۲۲

اعتمادآنلاین| محمدباقر خرمشاد صبح امروز در نشست گفتمان دولت سیزدهم، عدالت و عقلانیت در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: فساد و ناکارآمدی دو مسئله اصلی نظام است که مثل دو لبه یک قیچی در حال از بین بردن اعتماد مردم است. بنابراین گفتمان دولت سیزدهم باید پاسخی باشد به ناکارآمدی و فساد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برقراری عدالت می تواند راهی برای مقابله با فساد باشد. در بیانیه گام دوم انقلاب هم به موضوع فساد و عدالت اشاره شده است. امروزه کشورها بر اساس شاخص های عدالت اجتماعی رده بندی می شوند و عدالت فقط یک مفهوم نظری نیست. پیشنهاد من برای دولت سیزدهم هم تحقق عدالت و کارآمدی است. جامعه گرفتار فساد و ناکارآمدی شده و پاسخ دولت باید عدالت و کارآمدی باشد.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین افزود: توسعه اجتماعی پاسخی برای آسیب های توسعه تک بعدی و خطی اقتصادی و سیاسی است. توسعه اجتماعی معانی مختلفی دارد که معنای آن بهتر شدن وضعیت و کیفیت زندگی همه انسان ها نسبت به وضع موجود است. جامعه ایران در دولت های مختلف توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، عدالت خواهی و اعتدال را تجربه کرده و اکنون بیش از هر زمانی به توسعه اجتماعی نیازمند است. پیشنهاد من تحقق عدالت و توسعه اجتماعی است. میان این دو مفهوم هم هم افزایی وجود دارد.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین مطالبات توده های مردم هم مسائل اجتماعی است و توسعه اجتماعی می تواند پاسخگوی این مطالبات باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها