دمشق هر گونه ارتباط و مذاکره با ترکیه را قاطعانه تکذیب کرد

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره دیدار قریب‌الوقوع دو مقام اطلاعاتی سوریه و ترکیه در بغداد، وزارت امور خارجه سوریه رسما هر گونه ارتباط و مذاکره با آنکارا را تکذیب کرد.

دمشق هر گونه ارتباط و مذاکره با ترکیه را قاطعانه تکذیب کرد
کد خبر: 513266
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۴:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه سوریه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، به اخبار رسانه‌های ترکیه‌ای در خصوص ارتباط دمشق با آنکارا واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ یک مقام رسمی وزارت امور خارجه این کشور وجود هر گونه ارتباط و مذاکره با ترکیه به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را تکذیب کرد.

مقام مذکور در این خصوص گفت: «دیگر برای عالم و آدم روشن شده است که رژیم حاکم در آنکارا حامی اصلی تروریسم است و ترکیه را به منبع افراطی‌گری و تروریسم مبدل کرده است؛ تروریسمی که صلح و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند. [آنکارا] آشکارا قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی درباره مبارزه با تروریسم را زیر پا می‌گذارد».

این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه «Türkiye Gazetesi» اخیرا با انتشار گزارشی ادعا کرد که دیداری تاریخی میان «هاکان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت ملی ترکیه با «علی مملوک» همتای سوری او در پایتخت عراق شکل خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از مقامات مسئول ترکیه در خصوص مدعی شده بود که موضوعات متعددی در این دیدار میان دو طرف طرح خواهد شد.

مطابق با این گزارش، «اسماعیل حقی پکین» رئیس اسبق اداره اطلاعات نظامی ترکیه نیز در این خصوص گفت: «این دیدار در بغداد برگزار خواهد شد و آغازی بر یک فرآیند و پروسه جدید است».

وی در ادامه تصریح کرده بود: «فروپاشی روابط ترکیه و سوریه در اواسط سال 2011 ، هنگامی که جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، خسارات مالی و معنوی زیادی را برای هر دو طرف به دنبال داشت».

پکین همچنین اشاره به این‌که این فرایند که چندین سال از طریق کشورهایی مانند روسیه و ایران اجرا شد، چندان معنایی نداشت، تاکید کرده بود که تحولاتی که با هاکان فیدان آغاز شد باعث احیای کانال‌های دیپلماتیک و سیاسی بین دو کشور خواهد شد و اجازه آغاز یک دوره جدید را می‌دهد.

این مقام سابق اطلاعات ترکیه همچنین بیان کرده بود که فیدان و مملوک در بغداد دو مسأله سازمان کارگران کردستان و پناه‌جویان را بررسی خواهند کرد و علاوه بر آن در خصوص اوضاع در آن‌ بخش از مناطق سوری که به ترکیه مرتبط است مانند ادلب و درعا رایزنی خواهند کرد و در خصوص نقشه راه جدید گفت‌وگو خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها