کد خبر: 513271
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۵:۳۲:۱۵
| |

فیلم‌برداری مستند «بند تهران» به پایان رسید/ روایتی تاثر برانگیز از برزخِ بازگشت اجباری دختر افغان به کشورش

فیلمبرداری فیلم بلند مستند «بند تهران» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی «جابر مطهری‌زاده» به پایان رسید. بند تهران، با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران، هشتمین تجربه جابر مطهری‌زاده در مقام تهیه‌کننده و کارگردان آثار مستند است.

فیلم‌برداری مستند «بند تهران» به پایان رسید/ روایتی تاثر برانگیز از برزخِ بازگشت اجباری دختر افغان به کشورش
کد خبر: 513271
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۵:۳۲:۱۵

اعتمادآنلاین| فیلمبرداری فیلم بلند مستند «بند تهران» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی «جابر مطهری‌زاده» به پایان رسید. بند تهران، با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران، هشتمین تجربه جابر مطهری‌زاده در مقام تهیه‌کننده و کارگردان آثار مستند است.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از مدیر رسانه‌ای این پروژه، این مستند بلند درباره مقطعی از زندگی «گلی قاسمی» دختر مهاجر افغانستانی است که به‌خاطر نداشتن پاسپورت و غیر قانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است. او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانواده‌اش.

به گفته جابر مطهری‌زاده کارگردان این مستند، گلی قاسمی، سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمده‌ای برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبه‌روست و با توجه به بحران فعلی افغانستان در تامین امنیت زنان، امکان سفر به افغانستان نیز از او سلب شده و نیاز به کمک ویژه دارد.

مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه بند تهران از شهریور سال 98 شروع شده و فیلمبرداری آن از بهمن 98 در سکوت خبری کلید خورده و تا اوایل شهریور 1400 ادامه پیدا کرده است. این فیلم در حال حاضر مراحل فنی خود را آغاز کرده تا برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده شود.

جابر مطهری‌زاده پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی و کارگردانی مستندهای هشتمین دقیقه، انکار شدگان، قوم کرد یک نگاه،مسافر آب، شاید که آینده از آن ما، 47 و کهنه سرباز را در کارنامه خود داشته است.

سایر عوامل اصلی این مستند عبارتند از: مجری طرح: مریم جهانی، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین، فیلم‌برداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوود قلی‌پور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهری‌زاده، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها