کد خبر: 513302
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۸:۲۵:۳۳
| |

خوش بینی سازمان ملل به وعده‌های طالبان/ گریفیث: طالبان مسئول فاجعه انسانی افغانستان نیست

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که طالبان مسئول اوضاع انسانی افغانستان نیست.

خوش بینی سازمان ملل به وعده‌های طالبان/ گریفیث: طالبان مسئول فاجعه انسانی افغانستان نیست
کد خبر: 513302
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۸:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| مارتین گریفیث، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی از دوحه بعد از سفرش به افغانستان و دیدارش با ملا عبدالغنی برادر، از رهبران طالبان گفت: طالبان تغییراتی را پشت سر گذاشته است و اکنون به دنبال همکاری با نه تنها در داخل بلکه با جهان خارج است و بیش از گذشته آماده عمل به تعهداتش است. چالش کنونی تنها به اجرای تعهدات طالبان محدود نمی‌شود بلکه مربوط به چگونگی تعامل با حکومت طالبان و ارائه کمک‌های لازم به افغانستان است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: مسئولان طالبان درباره ادامه کمک‌های انسانی به سراسر کشور بعد از تأمین امنیت راه‌ها همکاری می‌کنند. دبیرکل سازمان ملل دوشنبه 13 سپتامبر شخصا در ژنو کنفرانس مطبوعاتی برای جمع آوری کمک‌های فوری به ارزش 600 میلیون دلار برگزار می‌کند.

گریفیث درباره اینکه چه کسی مسئول اوضاع انسانی وخیم در افغانستان است، گفت: مطمئنا هیچ کسی در عرصه انسانی که من نماینده آن هستم مسئولیت این مسئله را روی دوش طالبان نمی‌گذارد. برنامه کمک‌های انسانی به افغانستان از سال‌ها پیش وجود دارد. ما از مدت‌ها پیش برنامه کمک به نیمی از مردم افغانستان را داریم. این کشور همچنین دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است. آنچه در افغانستان رخ می‌دهد سطح بالایی از ناکامی و فشار از قبل است. اخیرا نیز تغییر ریشه‌ای در اوضاع دولتی و اداری به وجود آمده است. مسئولان طالبان به من گفتند که کمبود امکانات و مهارت برای توزیع کمک‌های انسانی و رساندن آن به افراد مستحق وجود دارد. ما 156 نهاد انسانی شریک داریم که بیشتر کارکنان آن افغانی هستند.

گریفیث درباره حقوق زنان برای کار در سایه حکومت طالبان به ویژه کسانی که در زمینه انسانی فعالیت می‌کنند گفت: طالبان وعده داده که به زنانی که در زمینه انسانی کار می‌کنند اجازه ادامه فعالیتشان را بدهد. نیازهای انسانی در افغانستان گسترش یافته است. نیمی از مردم حدود 18 میلیون به کمک نیاز دارند. 14 میلیون از آن‌ها به کمک غذایی و 9 میلیون به آب نیاز دارند. همچنین 600 هزار تن در داخل افغانستان آواره شده‌اند و تعداد کل آوارگان پنج میلیون نفر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها