کد خبر: 513404
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۵:۰۱:۱۹
| |

سخنگوی کرملین:

مسکو قصد ندارد با دولت تازه افغانستان گفت و گو کند

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روسیه مانند بسیاری از کشورها، به دقت اقدامات دولت تازه افغانستان را زیر نظر خواهد گرفت، اما تا این لحظه قصد گفت وگو با آن را ندارد.

مسکو قصد ندارد با دولت تازه افغانستان گفت و گو کند
کد خبر: 513404
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۵:۰۱:۱۹

اعتمادآنلاین| پسکوف افزود: ما به ادامه تماس از طریق سفارتخانه خود در کابل ادامه می دهیم که برای تضمین ایمنی دیپلمات هایمان و حل مسائل فنی ضروری است، اما قصد مذاکره با آنان در باره امور دیگر را نداریم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ سخنگوی کاخ کرملین بدون اشاره به تحولات احتمالی که ممکن است بر موضع روسیه تاثیر بگذارد، توضیح داد که تهدید بالقوه برای روسیه ممکن است از گروه های تروریستی یا قاچاقچیان مواد مخدر مستقر در افغانستان، پدیدار شود.

ذبیح اله مجاهد سخنگوی جنبش طالبان که در روسیه غیرقانونی است، روز سه شنبه اعضای دولت تازه افغانستان را که همگی عضو طالبان و بیشتر پشتون تبار هستند، معرفی کرد.

پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه پیش از این نیز گفته بود که روسیه هنوز تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن گروه طالبان نگرفته است.

پسکوف روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها در پاسخ به این پرسش که پوتین چه دیدگاهی درباره دعوت طالبان برای شرکت در مراسم معرفی کابینه دولت جدید افغانستان داشت، گفت: ما بدقت آنچه که در افغانستان رخ می دهد را دنبال می کنیم. در زمان حاضر می خواهیم بدانیم که وعده ها و بیانیه های طالبان تا چه اندازه با اقدامات بعدی آنها مطابقت می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که ما خواهان حمایت از روند تشکیل دولت جدیدی در افغانستان هستیم که نماینده کل جامعه این کشور از جمله گروه طالبان و سایر گروه های قومی باشد. کشورش برای شرکت در مراسم اعلام ترکیب کابینه دولت فراگیر در افغانستان آماده است. ما می خواهیم در دولت جدید افغانستان، نه فقط پشتوها بلکه ازبک ها، هزاره ها و تاجیک ها نماینده داشته باشند.

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل به نمایندگی از طرف این کشور در آیین معرفی دولت موقت افغانستان که روز سه‌شنبه توسط طالبان تعیین و معرفی شده، حضور یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها