کد خبر: 513440
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۰۶:۰۸:۰۰
| |

وعده ترسناک طالبان: امنیت جهان را تامین می‌کنیم!

«ملامحمدحسن آخوند» که به عنوان نخست وزیر از سوی طالبان معرفی شده، در نخستین گفتگوی رسانه‌ای خود از مقامات سابق افغانستان خواست تا به این کشور بازگردند و وعده تامین امنیت در جهان را داد.

وعده ترسناک طالبان: امنیت جهان را تامین می‌کنیم!
کد خبر: 513440
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۰۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «ملا محمد حسن آخوند»، سرپرست اعلام شده از سوی طالبان افغانستان تحت عنوان نخست وزیر در گفتگویی اعلام کرد که ما به افغانستان بازگشتیم و به دنبال تأمین امنیت برای افغانستانی‌ها و همه جهان هستیم.

به گزارش مهر، به گفته ملامحمدحسن، طالبان برای این لحظه متحمل خسارات سنگینی شده است و دوران خونریزی در افغانستان به پایان رسیده است.

نخست وزیر طالبان در ادامه گفت: رهبران ما در قبال مردم افغانستان با مسئولیت و آزمایش بزرگی روبرو هستند.

این مقام طالبان همچنین اظهار داشت که از مقامات سابق می‌خواهیم به کشور بازگردند و ما امنیت و سلامتشان را تضمین خواهیم کرد.

اظهارات «ملامحمدحسن آخوند» نخستین گفتگوی رسانه‌ای او به عنوان نخست وزیر اعلام شده از سوی طالبان در افغانستان است.

روز گذشته و پس از گذشت بیش از 20 روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

به گفته مجاهد، «ملاهبت‌الله آخوندزاده» همچنان به عنوان رهبر باقی می‌ماند و اسم رسمی دولت جدید، امارت اسلامی افغانستان خواهد بود.

اعلام تشکیل کابینه از سوی گروه طالبان در افغانستان با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده و بسیاری از رهبران کشورها از طالبان خواسته اند تا در دولت آینده افغانستان همه گروه‌ها و اقوام این کشور حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها