کد خبر: 513720
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۱:۳۹:۲۶
| |

تزریق واکسن برای رده سنی پنج تا 11 سال در آمریکا

خبرگزاری رویترز از احتمال صدور مجوز استفاده اضطراری برای تزریق واکسن فایزر و بیونتک به رده سنی 5 تا 11 سال در آمریکا تا اواخر اکتبر خبر داد.

تزریق واکسن برای رده سنی پنج تا 11 سال در آمریکا
کد خبر: 513720
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۱:۳۹:۲۶

اعتمادآنلاین| دو منبع آگاه دیروز جمعه به رویترز گفتند که مقامات ارشد بهداشت ایالات متحده معتقد هستند مجوز تزریق واکسن فایزر/ بیونتک برای کودکان پنج تا 11 ساله تا پایان اکتبر (اوایل آبان) ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، گفته می شود جدول زمانی تزریق واکسن به این رده سنی بسته به مدت زمانی است که داده های کافی آزمایشات بالینی دو شرکت داروسازی فایزر و بیونتک باید به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) جهت ارائه مجوز استفاده اضطراری (EUA) ارائه شود.

پیش بینی می شود که سازمان غذا و داروی آمریکا احتمالا طی سه هفته آینده در مورد ایمن و موثر بودن واکسن برای این گروه سنی تصمیم گیری کند.

میلیون ها آمریکایی به ویژه والدینی که فرزندانشان را در هفته های اخیر در میان موجی از افزایش شمار مبتلایان ناشی از گسترش سویه دلتا به مدارس فرستاده اند، با اشتیاق اخبار مربوط به این تصمیم را پیگیری می کنند.

به گفته منابع آگاه تصمیم گیری در مورد واکسن "مدرنا" هم برای تزریق به گروه سنی فوق با توجه به زمانی که این شرکت برای ارائه داده ها صرف کرده تا ماه نوامبر (آبان و آذر) طول می کشد.

شرکت فایزر همچنین اعلام کرده است که انتظار دارد در هفته های آینده درخواست برای مجوز واکسن کووید-19 در کودکان پنج سال به بالاتر در سطح جهانی ارائه شود و آماده سازی برای این کار در دست انجام است.

تلاش این شرکت های داروسازی سازنده واکسن کووید-19 در آمریکا برای دریافت مجوز واکسن به این رده سنی در حالی است که براساس نتایج تازه ترین پژوهش محققان آمریکایی، تزریق واکسن به نوجوانان خطر ابتلا به التهاب عضله قلب یا "میوکاردیت" را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها