کد خبر: 513763
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۴:۴۷:۰۶
| |

وزیر دفاع آلمان:

گفتگو با طالبان به معنی به رسمیت شناختن حکومت آنها نیست

وزیر دفاع آلمان گفت، گفتگو با طالبان به منزله برسمیت شناختن حکومت آنها در افغانستان نیست.

گفتگو با طالبان به معنی به رسمیت شناختن حکومت آنها نیست
کد خبر: 513763
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۴:۴۷:۰۶

اعتمادآنلاین| آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر وزیر دفاع آلمان در گفتگویی با شبکه خبری دویچه وله گفت، آلمان باید با دیپلماسی بسیار هوشمندانه و ماهرانه رفتار کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود، گفتگو با این گروه شبه نظامی به معنی به رسمیت شناختن حکمرانی این گروه در کابل نیست. چنین مذاکراتی برای شروع مجدد تخلیه اتباع و شهروندان خارجی و افغانی از افغانستان لازم است.

اظهارات وزیر دفاع آلمان چند ساعت پس از آن مطرح شد که دویچه وله تایید کرد خبرنگارانش و خانواده‌های آنها می توانند از طریق پاکستان، افغانستان را ترک کنند.

پروازهای خروجی از کابل در یک هفته گذشته و در حالیکه آمریکا ماموریت تخلیه خود از افغانستان را پایان داد، متوقف شده بود.

در همین حال، روز پنجشنبه حدود 200 خارجی با استفاده از پروازهای چارتری از کابل به دوحه، قطر منتقل شدند که نخستین پرواز خروجی از فرودگاه بین‌المللی کابل تحت کنترل طالبان محسوب می‌شود. این مساله باعث امیدواری درباره از سرگیری پروازها شده است.

آلمان و سایر کشورهای غربی به رسمیت شناختن رسمی دولت طالبان در افغانستان را تا زمانیکه این گروه به حقوق بشر احترام نگذارد، رد کرده‌اند.

همچنین، سازمان ملل نیز هشدار داده که توقف کمک‌های توسعه‌ای می‌تواند افغانستان را دچار آسیب جدی کند چون اقتصاد این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وزیر دفاع آلمان همچنین در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 گفت، تروریسم افراطی،‌ آفت بشریت است.

وی همچنین خواستار نظارت بر افغانستان تحت حکومت طالبان و از نظر سیاسی جلوگیری از ایجاد هرگونه کانون جدید تروریسم بین‌المللی شد.

"پیتر نیومن"، تحلیلگر مسائل تروریسم نیز به شبکه خبری دویچه وله گفت، طالبان شامل گروه‌هایی مانند شبکه حقانی می‌شود که روابط قوی با القاعده دارد. حقیقت این است که رهبر شبکه حقانی اکنون وزیر کشور افغانستان است و این بدترین نشانه است که این گروه می‌تواند برای جامعه بین‌المللی بفرستد.

وی ادامه داد: هنوز ممکن نیست که پیش‌بینی کنیم این گروه شبه‌نظامی می‌تواند دست بالا داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها