کد خبر: 513847
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۱:۰۳:۲۶
| |

سیل و رانش زمین در پاکستان جان 19 نفر را گرفت

سیل و رانش زمین درپی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان 19 کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

سیل و رانش زمین در پاکستان جان 19 نفر را گرفت
کد خبر: 513847
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۱:۰۳:۲۶

اعتمادآنلاین| رسانه‌های پاکستانی روز یکشنبه از تداوم بارش شدید باران در مناطق شمال غربی و شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، باران‌های سیل آسا در بخش‌های مختلف ایالات پنجاب و خیبرپختونخوا طی 24 ساعت گذشته دست کم 18 قربانی گرفت و موجب تخریب صدها واحد مسکونی شد.

حوادث طبیعی مربوط به باران از جمله جاری شدن سیل باعث اعلام وضعیت اضطراری در مناطق شمال و جنوب پاکستان شده و مسوولان هواشناسی باران بیشتری را تا روزهای آینده پیش بینی کرده‌اند.

شبکه‌های خبری پاکستان امروز گزارش دادند: بارش شدید باران موجب تخریب صدها واحد مسکونی در ایالت خیبرپختونخوا شده و جان 11 نفر را گرفت. همچنین در ایالت پنجاب نیز درپی رانش زمین 8 نفر کشته شدند.

این‌گزارش‌ها حاکی است که اکثر مناطق در ایالت پنجاب از جمله شهر لاهور درپی بارش شدید باران دچار آب گرفتگی شده و حتی پر شدن ظرفیت سدهای کوچک در اطراف دیگر شهرها و طغیان رودخانه‌ها مشکلات جدی را برای مردم به وجود آورده است.

تابستان سال گذشته باران‌های سیل‌آسا مسوولان پاکستانی را غافلگیر کرد و تبعات تخریبی آن رکورد 100 ساله را نیز در این کشور شکست. سال گذشته دست کم 220 نفر در پاکستان در ارتباط با حوادث طبیعی ناشی از سیل و رانش زمین کشته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها