5 کشور وارد رقابت اسکار بین‌المللی شدند

کمیته اسکار سینمای 5 کشور، فیلم برگزیده خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار 2022 انتخاب کردند.

5 کشور وارد رقابت اسکار بین‌المللی شدند
کد خبر: 513880
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۴:۰۵:۱۴

اعتمادآنلاین| «ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، 5 فیلمی هستند که به عنوان نماینده رسمی کشورهایشان در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی سکار حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، پیش از این سینمای لهستان فیلم «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» و اکوادور فیلم «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2020 انتخاب کرده اند.

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2022، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا 31 دسامبر 2021 (12 دی 1399 تا 10 دی 1400) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (10 آبان) است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها