توسط دادستانی تهران داده شد:

مهلت 3 هفته‌ای برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک تهران

موانع و مشکلات ترخیص کالاهای دپو شده با حضور عباس پسندیده معاونان قضایی دادستانی استان تهران در گمرک مورد بررسی و مهلت سه هفته‌ای برای ترخیص کالاها صادر شد.

مهلت 3 هفته‌ای برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک تهران
کد خبر: 514031
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۳:۵۱:۳۷

اعتمادآنلاین| در جریان بازدید عباس پسندیده از گمرک تهران، موانع و مشکلات ترخیص کالاهای دپو شده مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه ای جهت تعیین تکلیف صادر شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، پسندیده در ابتدای جلسه به بررسی موانع کالاهای رسوب شده در گمرک تهران پرداخت و گفت: امروز یکی از مشکلات اصلی کشور، مشکلات اقتصادی است و در حوزه اقتصاد، قوانین مزاحم و رویه‌های اجرایی متفاوت، باعث گرفتاری‌هایی شده تا جایی که سازمان‌های متولی همکاری‌های لازم را با یکدیگر نداشته باشند و ممکن است اختلاف برداشت از قانون داشته باشند.

معاون قضایی دادستان تهران افزود: یکی از بهترین مصادیق، نمونه‌های حمایت قضایی در نظام اقتصادی همین سلسله جلساتی است که قوه قضاییه با هدف رفع موانع و مشکلات به عنوان مدعی العموم، برای نظارت بر حسن اجرای قانون انجام می دهد که این نیز در فرآیندی تعریف شده است، زمانی که دستگاه قضایی و دادستانی از نقص اجرا و نقض مقررات در فرآیندها مطلع شد، حسن اجرای قانون را نشان می‌دهد و اگر پس از طی آن فرآیند مجددا در اجرا مشکل یا نقصی باشد در اینجا فرآیند سو برداشت از اجرا به فرآیند سو مدیریت در اجرا تبدیل می‌شود که حتما این مورد را مدیران مطلع باشند.

پسندیده اظهارداشت: انتظار ما این است که سازمان‌های متولی، در برابر فرآیند قانونی مقابله نکنند و کار خودشان را طبق قانون انجام دهند، همچنین نباید این طور باشد که برای اجرای قانون متوسل به دستور قضایی شوند

معاون قضایی دادستان تهران تصریح کرد: در مورد کالاهای دپو شده در گمرکات برای سازمان‌های متولی هیچ نوع دفاعی راجع به این نوع عملکرد وجود ندارد، اختلاف بین دو سازمان متولی در انبارداری که در نهایت با دستور قضایی به اجرای صحیح قانون منتهی شده است و در بحث کالاهای رسوب شده در گمرک تهران نیز منجر به پیگیری قضایی شده که این رویه درست نیست و در این راستا سازمان‌های متولی باید طبق قانون وظایف تکلیفی را انجام دهند تا کار به دستورات قضایی نرسانند.

دپوی بیش از چهار هزار خودروی سنگین در گمرکات کشور


وی با تاکید بر همکاری سازمان‌های متولی برای اجرای صحیح قوانین و با اشاره به دپوی بیش از چهار هزار خودروی سنگین در گمرکات کشور خطاب به سازمان‌های متولی گفت: این رویه ترخیص برخی از کالاها مورد قبول ما نیست و باید سریعا نسبت به ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات کشور طبق قانون رفتار شود.

بنا بر این گزارش، در پایان این نشست در مصوبه ای مقرر شد، در سه هفته آتی نسبت به ترخیص همه کالاهایی که به صورت قانونی به کشور ورود داشته اند، اقدام شود و در نهایت تا یک ماه آینده نسبت به ترخیص خودروهای سنگین دپوی شده در گمرک تهران نیز مانعی نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها