وزیر خارجه فرانسه در دوحه:

فقط اقدامات طالبان برای ما ملاک است

وزیر خارجه فرانسه که به دوحه سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود، گفت که در خواست جامعه جهانی از طالبان روشن است.

فقط اقدامات طالبان برای ما ملاک است
کد خبر: 514045
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۴:۵۳:۴۹

اعتمادآنلاین| «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) وارد دوحه پایتخت قطر شد و پس از دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود، با او در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

به گزارش فارس به نوشته الجزیره، لودریان به خبرنگاران گفت که پاریس از تلاش‌های قطر برای خارج کردن شهروندان فرانسوی از افغانستان بسیار ممنون است و شراکت پاریس و دوحه باعث شده است تا دو کشور فرصت‌های زیادی برای همکاری در افغانستان داشته باشند.

او گفت که سفرش به قطر نشان از اراده عمیق طرفین برای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است و با دوحه بر سر نشست گفت و‌گوهای استراتژیک تا پیش از پایان سال جدید میلادی به توافق رسیده است.

وزیر خارجه فرانسه که روز گذشته در سخنانی طالبان را دروغ‌گو خطاب کرده بود، درباره این گروه گفت که فرانسه صرفا از روی اقدامات طالبان، این گروه را قضاوت می‌کند و جامعه جهانی در این باره درخواست‌هایش را روشن بیان کرده است که آزادی سفر، حقوق زنان و مبارزه با تروریسم در مقدمه آن قرار دارد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت که با همتای فرانسوی خود در خصوص موضوع فرودگاه کابل و افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم گفت‌و‌گو کرده است.

او تأکید کرد که گفت و‌گوها درباره افغانستان باید ادامه یابد و قطر از هر تلاشی برای صلح فراگیر در افغانستان و تأمین منافع ملی این کشور حمایت می‌کند و مصالحه میان گروههای افغانستانی، تضمین امنیت در این کشور است.

وزیر خارجه قطر که روز گذشته به عنوان اولین مقام خارجی به افغانستان رفته و با مقامات طالبان دیدار کرده بود، گفت که در دیدار با وزیر خارجه فرانسه در خصوص لزوم رعایت حقوق زنان از سوی طالبان گفت و گو کرده است.

او همچنین گفت که قطر دولت موقت طالبان را به حضور در بطن جامعه جهانی و دوری از نزوا تشویق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها