کد خبر: 514126
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۰:۴۲:۵۴
| |

جانشین پلیس راهور تهران خبر داد:

انتقال 5750 خودرو «پلاک مخدوش» به پارکینگ/ 228 هزار خودرو جریمه شدند

جانشین پلیس راهور پایتخت گفت: در 5 ماهه سال جاری در حوزه تخلفات پلاک 228036 مورد اعمال قانون صورت گرفته که 5750 دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شدند.

انتقال  5750 خودرو «پلاک مخدوش» به پارکینگ/ 228 هزار خودرو جریمه شدند
کد خبر: 514126
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۰:۴۲:۵۴

اعتمادآنلاین| سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به اقدامات پلیس راهور در بحث برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک اشاره و اظهار داشت: در 5 ماهه سال جاری 228036 مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک صورت گرفته و 5750 مورد خودرو نیز به همین خاطر در پارکینگ متوقف شدند.

به گزارش فارس، وی به آمار اعمال قانون و توقیف خودروها در پی تخلفات پلاک در سال های گذشته پرداخت و گفت: در اسفند سال 1398 با شروع شیوع ویروس کرونا 330307 مورد اعمال قانون و در مجموع سال 1398 ، 13837 مورد دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ دلالت داده شد.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: در سال 1399 که بحث کرونا مطرح شد و به انگیزه تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک اضافه شد 572587 مورد اعمال قانون تخلفات پلاک را شاهد بودیم که نزدیک به 73 درصد افزایش برخورد بااین تخلف و اعمال قانون و توقیف 17719 دستگاه خودرو نیز را بدنبال داشت که در این خصوص 28 درصد افزایش توقیف در پارکینگ را داشته ایم .

وی گفت: این آمار نشان می‌دهد که در بحث افزایش انگیزه ارتکاب به این نوع جرم و تخلف در بحث محدودیت های کرونایی که در سال 99 ایجاد شد تخلفات نیز بیشتر شد.

جانشین پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه در محدوده‌های ورودی به طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا ، قبل و بعد از دوربین آن تیم پلیس مستقر بوده و در بزرگراهها و شب هنگام نیز تیم های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند اعلام کرد: در 5 ماهه سال جاری در راستای برخورد با تخلفات 1438 مورد توقیف در شب داشته ایم.

سرهنگ موسوی پور گفت: برخی از پوشش پلاک‌ها می‌تواند در محل رفع اثرشود مانند راننده ای که پارچه‌ای چسبانده، وانتی که سپر را روی پلاک آورده و یا راننده ای که صندوق را بالا برده است که پوشش پلاک اطلاق می شود که قابل رفع اثر در محل بوده که بعد از اعمال قانون و توجیه از محل خارج می‌روند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود تصریح کرد: در مواردی مانند اینکه مثلا عدد 2 را 3 کرده جزو حالتی است که باید راننده متخلف خلافی خودرویی که عدد پلاکش را مثل آن کرده را نیز باید پرداخت کند یعنی خلافی دو خودرو را باید بگیرد و تسویه حساب انجام داده و بعد اقدامات بعدی برای ترخیص خودرو انجام می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مخدوشی پلاک پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند خاطرنشان کرد: تصاویری که از طریق دوربین های پلاک خوان توسط شهرداری به پلیس ارسال می‌شود توسط در واحد اجراییات با دسترسی به سامانه های پلیسی بررسی و اصالت پلاک سنجیده شده و ضمن ثبت شکایت و منع خدمات، باید به پارکینگ رفته و بعد از پاسخ مقام محترم قضایی و تسویه خلافی نسبت به ترخیص اقدام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها