ایران 3 - پاکستان صفر/ پیروزی شاگردان عطایی مقابل شاگردان محمدی‌راد در بازی سوم

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در سومین بازی گروهی خود تیم ملی پاکستان را شکست دهد.

ایران 3 - پاکستان صفر/ پیروزی شاگردان عطایی مقابل شاگردان محمدی‌راد در بازی سوم
کد خبر: 514150
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 21 شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال پیگیری است که تیم ملی والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در صدر گروه B قرار دارد و با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است.

به گزارش ایسنا، بلندقامتان ایران که در دو بازی اول خود مقابل هنگ کنگ و تایلند به پیروزی رسیده بودند در سومین روز از این رقابت ها به مصاف تیم ملی والیبال پاکستان با هدایت رحمان محمدی‌راد مربی پیشین تیم ملی ایران رفته و به پیروزی 3 بر صفر دست پیدا کردند.

ست اول: ایران 25 - 20 پاکستان

شاگردان بهروز عطایی در شروع این رقابت عملکرد خوبی را از خود نشان داده و موفق شدند ست اول این دیدار را با نتیجه 25 بر 20 به نام خود کنند. تیم ملی والیبال پاکستان باتوجه به حضور مربی ایرانی روی نیمکتش از بلندقامتان ایران شناخت خوبی داشت و به همین دلیل ملی پوشان با اولین چالش جدی خود در این رقابت ها رو به رو شدند. در ادامه ست اول این دیدار، تیم ملی والیبال ایران از تجربه خود استفاده کرد و توانست ست اول این دیدار را به نام خود کند.

ست دوم: ایران 25 - 19 پاکستان

تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال پاکستان ابتدای ست دوم را پایاپای شروع کرده به طوری که نتیجه 10-9 به سود ایران شد. در ادامه بازی، تیم ملی والیبال ایران عملکرد بهتری داشت و موفق شد ست دوم این رقابت را با نتیجه 25 بر 19 به نام خود کند.

ست سوم: ایران 25 - 15 پاکستان

در ابتدای ست سوم بازهم دو تیم پایاپای پیش رفته و تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال پاکستان در امتیاز 4 برابر شدند. در ادامه کار تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه 7 بر 5 از حریف پیش بیفتد اما تیم پاکستان عقب نشینی نکرد تا نتیجه برابر 7 شود.

در ابتدای ست سوم تیم ملی والیبال پاکستان عملکرد خوبی داشت و موفق شد با نتیجه 8 بر 7 از ایران پیش بیفتد. تیم ملی والیبال ایران در ادامه کار از تجربه خود استفاده کرد و با نتیجه 10 بر 9 از حریف پیش افتاد.

در اواسط ست سوم این رقابت، بلندقامتان ایران عملکرد بهتری نسبت به حریف داشته و با نتیجه 17-10 از پاکستان پیش افتادند. تیم ملی والیبال ایران باتوجه به تجربیات خود در ست سوم تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه 25 بر 15 ست سوم بازی را به سود خود به اتمام برساند.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور بازیکنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند که برای تیم ملی والیبال ایران بازی می‌کنند.

صابر کاظمی با کسب 18 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقه را به دست آورد. میلاد عبادی‌پور نیز با 13 امتیاز در جایگاه دوم امتیازآورترین بازیکن میدان قرار گرفت. بر این اساس تیم ایران 5 امتیاز از سرویس، 49 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع و 14 امتیاز از خطای بازیکنان پاکستان به دست آورد. در مقابل پاکستان، 2 امتیاز از سرویس، 30 امتیاز از حمله، 5 امتیاز دفاع و 17 امتیاز از خطای حریف به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را با سه پیروزی متوالی مقابل هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان و صدرنشینی در گروه B پشت سرگذاشت و بعد از استراحت در روز چهارم مسابقات، از روز پنج‌شنبه آماده رقابت با چین‌تایپه و کره‌جنوبی در گروه F خواهد شد.

اظهارات ملی‌پوشان و سرمربی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل پاکستان

بهروز عطایی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در مرحله گروهی قهرمانی آسیا، درخصوص آخرین بازی مرحله مقدماتی، گفت: بازی مقابل پاکستان به این دلیل که به‌عنوان بازی سرگروهی تلقی می‌شد، برایمان اهمیت داشت. از روز اول با این نگرش وارد مسابقات شدیم که بعد از انجام سه بازی اول مرحله گروهی، بتوانیم به ارزیابی درستی از تیم برسیم که این اتفاق هم افتاد.

وی افزود: پاکستان در مقایسه با هنگ‌کنگ و تایلند تیم بهتری بود و طبیعی است که فشار بیشتری به تیم ایران وارد کرد. ما هم سعی کردیم با بیرون آمدن از فشار، بازی را کنترل کنیم. در جریان این بازی به شیوه‌های مختلف از بازیکنان استفاده کردیم و درنهایت به ارزیابی خوبی از تیم رسیدیم. امیدوارم نگاهی که داشتیم به ما کمک کند تا در مرحله دوم رقابت‌ها برابر رقبا عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به حریفان ایران در مرحله دوم رقابت‌ها، گفت: چین‌تایپه و کره‌جنوبی، تیم‌های سرعتی و توپ‌گیری هستند. بنابراین مقابل این دو تیم باید راهکاری پیدا کنیم که این دو نقطه قوت را از کار بیندازیم. در مجموع از سه بازی انجام شده مرحله گروهی راضی هستم و با این که مقابل سه تیم هنگ‌کنگ، تایلند و پاکستان فشار زیادی به تیم ایران وارد نشد اما به‌عنوان بازی تدارکاتی به آن نگاه کردیم. امیدوارم در مراحل بعدی عملکردمان بسیار بهتر از این شود تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم و موجبات شادی مردم را فراهم کنیم.

امیرحسین اسفندیار ملی‌پوش جوان والیبال ایران در واکنش به پیروزی مقابل پاکستان، گفت: مسابقه با پاکستان برای سرگروهی بود و خدا را شکر این بازی را با پیروزی پشت سرگذاشتیم. برد در این رقابت از این جهت اهمیت داشت که امتیازش برای دور بعدی مسابقات محاسبه می‌شود. در واقع این بازی 6 امتیاز برایمان داشت؛ سه امتیاز ناشی از پیروزی در بازی امروز و 3 امتیازی که در دور بعد برایمان منظور خواهد شد.

اسفندیار شرایط تیم را خوب توصیف کرد و افزود: بعد از یک روز استراحت و ریکاوری در پایان مرحله گروهی، برای حضور در دور دوم رقابت‌ها آماده می‌شویم. نتایج بازی‌های آتی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما قطعا تمام توان خود را به‌کار می‌گیریم تا بهترین نتیجه را کسب کرده و به بهترین عنوان ممکن برسیم. در دوره گذشته قهرمان شدیم و امیدواریم در این دوره نیز بتوانیم قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنیم.

جواد کریمی با اشاره به تغییرات تیم ملی والیبال ایران بیان داشت: تیم ملی ایران با تغییرات 70 درصدی پا به این مسابقات گذاشته است. همین تغییرات انگیزه بازیکنان را بالا برده و در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌بریم. تلاش می‌کنیم با بهترین نتیجه برگردیم.

پاسور تیم ملی در واکنش به مشکلات میزبانی ژاپن اظهار کرد: هر چه که درباره میزبانی ژاپنی‌ها لازم بود، قبلا گفته شده. جام جهانی و المپیک با شرایط بسیار خوبی برگزار شد و نمی‎دانم حالا چه اتفاقی افتاده. مشکل اصلی در حال حاضر تغذیه است که در ریکاوری ما تاثیر می‌گذارد. فعلا چاره‌ای نداریم و برای رسیدن به هدفمان تحمل می‌کنیم.

امیرحسین توخته بعد از پیروزی تیم ایران برابر پاکستان در آخرین روز مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: پاکستان حریف قابل احترامی بود. بازی خوبی داشتیم و از عملکردمان هم راضی هستیم.

وی افزود: به واسطه دو بازی گذشته توانستیم امروز بازی هماهنگ‌تری به نمایش بگذاریم و خودمان را محک بزنیم. در حال حاضر هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمانی وضعیت بسیار خوبی داریم. امیدوارم شرایط به همین منوال پیش برود.

ملی‌پوش والیبال در پایان تصریح کرد: عزم و اراده ما قهرمانی است که برای رسیدن به آن از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد، چون می‌خواهیم کام مردم را شیرین و دلشان را شاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها