بر اساس یک تجزیه و تحلیل جهانی:

جهان 2 برابر قبل، روزهای بالای 50 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند

بر اساس یک تجزیه و تحلیل جهانی، تعداد روزهای بسیار گرم هر سال که دما به 50 درجه سانتیگراد می رسد، نسبت به دهه 1980 دو برابر بیشتر شده است.

جهان 2 برابر قبل، روزهای بالای 50 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند
کد خبر: 514184
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۴:۴۵:۵۹

اعتمادآنلاین| داده های یک تجزیه و تحلیل جهانی با تاکید بر افزایش دو برابری روزهای گرم در جهان که دما به 50 درجه سانتیگراد می رسد، خاطر نشان کرد که هم اکنون مناطق بیشتری از جهان این دمای هوا را تجربه می کنند که این اتفاق، چالش های بی سابقه ای برای سلامتی و نحوه زندگی انسان ها ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، تعداد کل روزها با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد از دهه 1980 در هر دهه افزایش یافته است برای مثال بین سال های 1980 و 2009 به طور متوسط، دمای هوا حدود 14 روز در سال از 50 درجه سانتی گراد فراتر رفت. در حالی که این تعداد بین سالهای 2010 تا 2019 به 26 روز در سال افزایش یافته است.

دکتر فریدریکه اوتو، مدیر موسسه تغییرات محیطی در دانشگاه آکسفورد می گوید: این افزایش دمای کره زمین، 100 درصد ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی است.

بر اساس گزارش های این تجزیه و تحلیل، گرمای زیاد می تواند برای انسان و طبیعت کشنده و مضر باشد و مشکلات عمده ای را به بخش های مختلف وارد کند.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که در دهه های اخیر، حداکثر دمای 0.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با میانگین بلند مدت از سال های 1980 تا 2009 نیز افزایش یافته است و این در حالی است که این افزایش ها در سراسر جهان به طور مساوی احساس نشده است به طوری که اروپای شرقی، جنوب آفریقا و برزیل شاهد افزایش حداکثر دمای بیش از یک درجه سانتیگراد بوده اند در حالی که دما در بخش هایی از قطب شمال و خاورمیانه بیش از دو درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

بر اساس داده های مطالعه ای که از دانشگاه راتگرز آمریکا در سال گذشته منتشر شد، در صورت ادامه روند فعلی تا سال 2100 بیش از 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان ممکن است با شرایط و مشکلات ناشی از افزایش دما روبرو شوند که این میزان دست کم چهار برابر بیشتر از تعداد افرادی است که امروزه تحت تأثیر این بحران قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، مردم نیز با تغییر شرایط و موقعیت اطراف با انتخاب های دشواری روبرو هستند، زیرا گرمای شدید باعث احتمال ایجاد خشکسالی و آتش سوزی می شود هر چند که عوامل دیگری نیز می توانند در این حوادث و بحران ها دخیل باشند اما تغییرات آب و هوایی نیز نیروی محرک مهمی در بیابان زایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها