کد خبر: 514242
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد

دبیرکل سازمان ملل هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد.

هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد
کد خبر: 514242
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل که از 193 کشور عضو تشکیل شده، گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر اینبار برای افتتاح هفت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به شما ملحق می‌شوم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین از "عبدالله شاهد"، وزیر امور خارجه سابق مالدیو که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده دارد، استقبال کرد.

گوترش در این سخنرانی از جامعه جهانی خواست تا به واکنش به پاندمی کووید 19 سرعت ببخشند و اهداف مربوط به آب و هوا را عملی کنند.

وی افزود: ما باید با تامین واکسن، درمان و تجهیزات برای همه مردم در سراسر جهان، به واکنش‌مان به کووید 19 سرعت ببخشیم. ما به کشورهایی نیاز داریم که به اهداف آب و هوایی جسورانه در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل موسوم به COP26 در گلاسگو پایبند باشند و به آنها عمل کنند. این جنگ در سیاره ما باید پایان یابد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده که جنگ با یکدیگر را پایان دهیم و به صلح متعهد باشیم و با دشمن مشترک یعنی پاندمی کرونا مبارزه کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است 22 سپتامبر (31 شهریور ماه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل "نشست جهانی کووید 19: پایان دادن به پاندمی و بازسازی بهتر" را به صورت مجازی برگزار کند.

سازمان ملل بین تاریخ 31 اکتبر و 12 نوامبر کنفراس اقلیمی موسوم به COP26 را در شهر گلاسگو واقع در اسکاتلند برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها