رییس سازمان غذا و دارو:

پیش ‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی صحت ندارد / پیش خرید حتی به شکل ریالی هم انجام نشده

شانه‌ساز با تکذیب پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییرسیاست‌های وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش ‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

پیش ‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی صحت ندارد / پیش خرید حتی به شکل ریالی هم انجام نشده
کد خبر: 514259
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون وزیر بهداشت در تشریح دلیل افزایش سرعت واردات واکسن و تزریق آن گفت: با دستور ویژه رییس جمهور تامین واکسن و تزریق آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون واردات واکسن سرعت گرفته است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا شانه ساز افزود: با دستور ویژه رییس جمهوری جلسه کمیته واکسن چندین بار در طول هفته توسط معاون اول رئیس جمهور و با حضور رییس بانک مرکزی، وزارت خارجه، رییس سازمان برنامه و بودجه ، رییس جمعیت هلال احمر و سایر بخش ها تشکیل و واردات واکسن تسهیل و سرعت پیدا کرد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این جلسات رفع موانع موجود در واردات و واکسیناسیون پیگیری شد.

وی با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.

شانه‌ساز تصریح کرد: وزارت بهداشت از ابتدا برای تامین واکسن در هر دو محور واردات و تولید ورود کرده بود و هیچ فرصتی را برای تامین هر چه سریعتر واکسن از دست نداده است.

وی همچنین با تکذیب پیش فروش واکسن‌های داخلی و تغییرسیاست‌های وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیش ‌خرید واکسن از شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها