کد خبر: 514293
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۲:۰۱:۲۱
| |

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا:

کشوری ضعیف و احمق تلقی می‌شویم /بوش مسئول کشاندن ما به تله خاورمیانه بود

رئیس جمهور سابق آمریکا از سخنرانی جورج دبلیو بوش در سالروز حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی درباره تروریسم راست افراطی و همچنین از جنگ در افغانستان انتقاد کرد.

کشوری ضعیف و احمق تلقی می‌شویم /بوش مسئول کشاندن ما به تله خاورمیانه بود
کد خبر: 514293
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۲:۰۱:۲۱

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: خیلی جالب است که می‌بینیم جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا که مسئول کشاندن ما در این تله خاورمیانه بود اما نتوانست در آن پیروز شود، برای ما نطق می‌کند که تروریست‌ها در جناح "راست" مشکل بزرگ‌تری از تروریست‌ها از کشورهای خارجی هستند که از آمریکا متنفرند و در حال حاضر به طرف کشور ما سرازیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، این اظهارات ترامپ در واکنش به سخنرانی جورج دبلیو بوش در شنکسویل پنسیلوانیا به مناسبت بیستمین سالروز حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی مطرح شد.

جورج دبلیو بوش در این سخنرانی به اختلافات سیاسی کنونی آمریکا نیز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ما شاهد مدارک و شواهد فزاینده مبنی بر این که خطرات علیه کشور ما می‌توانند نه از سمت مرزها بلکه از جانب خشونت‌های تجمیع شده در داخل بروز پیدا کنند بوده‌ایم. تداخلهای فرهنگی کمی بین افراطگرایان خشونت طلب در خارج و افراطگرایان خشونت طلب در داخل وجود دارد. آنها فرزندان یک روح ناپاک هستند و وظیفه ما است که با آنها رویارو شویم.

ترامپ گفت: مرکز تجارت جهانی در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش مورد حمله قرار گرفت و فرو ریخت. بوش یک ریاست جمهوری ناکام و بی‌انگیزه را رهبری کرد. او به هیچ وجه حق ندارد برای کسی سخنرانی کند و نطق کند.

وی در بیانیه دیگری خروج رقت‌انگیز و بی‌کیفیت آمریکا از افغانستان را به باد انتقاد گرفت.

ترامپ گفت: این شکست نه تنها تروریست‌های خارجی بلکه جنبش سیاسی چپ‌گرای ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی "آنتیفا" و جنبش "جان سیاه‌پوستان اهمیت" دارد را جسورتر می‌کند. ناراحت‌کننده است که این چیزی نیست که شما از رسانه‌های اخبار جعلی که تنها علاقه دارند درباره "تروریسم" از جناح راست صحبت کنند و از یک رئیس جمهور نامشروع محافظت می‌کنند، می‌شنوید.

ترامپ در هر دو بیانیه از از بین رفتن جان نیروهای آمریکایی در افغانستان و تریلیون‌ها دلاری که در این جنگ 20 ساله هزینه شد، شدیدا انتقاد کرد.

وی افزود: 9 ماه پیش آمریکا به عنوان کشوری قدرتمند تلقی می‌شد اما اکنون ما به عنوان کشوری ضعیف و احمق تلقی می‌شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها