ترامپ قرار بود به چین حمله اتمی کند!

فرمانده کل ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا در تماس با همتای چینی خود به او اطمینان خاطر داده که ایالات متحده به چین حمله نخواهد کرد.

ترامپ قرار بود به چین حمله اتمی کند!
کد خبر: 514327
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۶:۳۹

اعتمادآنلاین| فرمانده کل ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا در تماس با همتای چینی خود به او اطمینان خاطر داده که ایالات متحده به چین حمله نخواهد کرد.

به گزارش یورونیوز ، طبق نوشته کتابی با نام «مخاطره»، که بخش‌هایی از آن پیش از انتشار در مطبوعات آمریکا چاپ شده، ژنرال مارک میلی عنوان کرد که نخستین بار 4 روز پیش از انتخابات آمریکا و دومین بار 2 روز پس از حمله به ساختمان کنگره، پنهانی به ژنرال لی‌ژو چنگ، همتای چینی خود گفته است که «اوضاع در ایالات متحده تحت کنترل است.»

وی تصریح کرد که در نخستین تماس به فرمانده چینی گفته است: «ژنرال لی، به شما اطمینان می‌دهم که دولت آمریکا پابرجاست و همه چیز خوب پیش می‌رود. ما هیچگونه تحرک نظامی علیه شما نخواهیم داشت.» و در تماس دوم خود نیز گفته است: «اگر بنا باشد حمله کنیم، پیش از آن به شما خبر می‌دهم. غافلگیری در کار نخواهد بود.»

در کتاب «مخاطره» همچنین عنوان شده که ژنرال مارک میلی در حول‌وحوش حمله به ساختمان کنگره آمریکا با شماری از سران نظامی دیگر کشورها از جمله روسیه و بریتانیا و پاکستان تماس‌های مشابهی داشته است. همچنین عنوان شده که فرمانده ستاد مشترک ارتش چنان نگران تصمیمات ناگهانی رئیس جمهوری وقت بوده که خواستار به تعویق افتادن تمامی تمرینات نظامی و رزمایش‌های آمریکا در محدوده اقیانوس آرام شده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در واکنش به اظهارات اخیر مارک میلی او را «ابله» خواند و خواستار «اقدامات قانونی» علیه وی شد. رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: «اگر ثابت شود که میلی پشت سر رئیس جمهورش با همتای چینی‌ خود مراوده داشته و به چینی‌ها گفته که خبر حمله‌ای را به آنها می‌دهد، به‌گمانم باید به جرم خیانت دادگاهی شود.»

به‌نوشته رسانه‌های آمریکا، کتاب اخیر همچنین جزئیات تازه‌ای را از تلاش ترامپ برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در برابر بایدن به نمایش می‌گذارد. کتاب «مخاطره» نوشته باب وودوارد، روزنامه‌نگار نامدار واشنگتن پست و رابرت کوستا، بناست طی روزهای آینده در ایالات متحده منتشر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها