سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

همواره اسرائیل را در جریان مذاکرات وین قرار داده ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن و تل آویو درخصوص برنامه هسته ای ایران هدف یکسانی دارند، گفت که کشورش همواره رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات وین قرار داده است.

همواره اسرائیل را در جریان مذاکرات وین قرار داده ایم
کد خبر: 514460
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ۱۴:۲۵:۵۳

اعتمادآنلاین| ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری هفتگی خود گفت که واشنگتن قبل، بعد و حتی در طول هر دور از مذاکرات وین، تل آویو را در جریان رایزنی ها برای احیای برجام قرار می داده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته ای ایران با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ند پرایس افزود: ما رایزنی های گسترده و عمیقی با شرکای اسرائیلی خود داشته ایم. این کار در هر سطحی از مقامات دو طرف اتفاق افتاده است. همزمان که گفت‌وگوها در وین پیش می‌رفت، ما قبل و بعد و در برخی موارد، حین مذاکرات هم به اسرائیل گزارش می‌دادیم.

وی همچنین گفت: هیچ شکی نیست که آمریکا در سطح استراتژیک با اسرائیل در تماس است و هر دو طرف خواهان این هستند که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادامه داد: در نهایت، هدف ما و اسرائیل در جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته ای یکسان است.

ند پرایس این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره گفت وگوی روز گذشته بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نشریه فارین پالیسی مطرح کرد که در آن گفته بود: اسرائیل مایل به پذیرفتن بازگشت به یک توافق هسته ای مذاکره شده از سوی آمریکا با ایران خواهد بود اما مقامات اسرائیلی از طرف دیگر به واشنگتن فشار می آورند تا یک «نمایش قدرت» جدی را در صورت شکست خوردن مذاکرات با ایران از خود نشان دهد.

گانتس همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام گرفته از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران، تاکید کرد که رویکرد فعلی آمریکا مبنی بر بازگرداندن برنامه هسته ای ایران به درون جعبه (محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران) را می پذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها