کد خبر: 514569
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۰۹:۴۱:۳۸
| |

کسری بودجه 100 تریلیون دلاری سازمان ملل در مقابله با چالش‌های جهانی

سازمان ملل اعلام کرد با کسری 100 تریلیون دلاری در روند مقابله با یکسری چالش‌های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی، نابرابری‌های اجتماعی و فقر در دنیا روبرو بوده است.

کسری بودجه 100 تریلیون دلاری سازمان ملل در مقابله با چالش‌های جهانی
کد خبر: 514569
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۰۹:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، سازمان ملل برای رسیدن به اهداف تعیین شده‌اش در مسیر مقابله با فقر، نابرابری‌های اجتماعی، بی‌عدالتی‌ها و چالش های مربوط به تغییرات آب وهوایی با کسری بودجه 100 تریلیون دلاری روبرو بوده و احتمالا نتواند در زمان تعیین شده به اهداف موردنظرش دست یابد مگر اینکه 10 درصد از خروجی و بازدهی اقتصادی جهان مستقیما و سالیانه تا سال 2030 به این اهداف سازمان ملل اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در " اهداف توسعه پایدار سازمان ملل" به مسائل مختلفی از جمله امور زیست محیطی، بهداشت، عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی اشاره شده و اهدافی در این راستا تعیین شده است.

براساس گزارش ابتکارعمل " The Force for Good" با همکاری سازمان ملل، همه اعضای سازمان ملل از دستیابی به این اهداف حمایت کرده اند اما تامین بودجه از سوی دولتها، سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و شرکت‌ها برای رسیدن به این اهداف مورد نظر به طور دائم با کمبود و کسری روبرو بوده است.

در این میان همه گیری کرونا نیز در روند تامین این بودجه اختلال ایجاد کرده است و براساس اطلاعات جدید کسری بودجه ناشی از این بحران، به بیش از 10 تریلیون دلار در سال می رسد.

"چانتال لاین کارپنتیر" رئیس کنفرانس سازمان ملل در امور تجارت و توسعه در دفتر دبیرکلی سازمان ملل در نیویورک در این زمینه گفت: بشر در یک مقطع حساس و سرنوشت سازی قرار دارد. همه کشورها و نهادها باید در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و رفاه برای همه همکاری کنند.

در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل به چالش هایی از جمله جنگ‌ها، گرسنگی، نابرابری‌های جنسیتی و تغییرات آب و هوایی اشاره شده که در این زمینه باید اقدامات جهانی انجام شود.

در حالیکه بیش از 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان از سال 1990 تاکنون از فقر شدید نجات یافته اند اما ناکامی در تسریع اقدامات تحت اهداف توسعه پایدار سازمان ملل خطر تشدید مناقشات و بحران ها را به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها