جزئیات طرح امنیتی عراق برای انتخابات اکتبر/ لغو منع آمد و شد در روز رای گیری

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در راستای تسهیل ورود رأی دهندگان به مراکز انتخاباتی در روز رأی گیری منع آمد و شد اعلام نخواهد شد.

جزئیات طرح امنیتی عراق برای انتخابات اکتبر/ لغو منع آمد و شد در روز رای گیری
کد خبر: 514614
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۲:۳۲:۲۲

اعتمادآنلاین| تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: برای تسهیل ورود رأی دهندگان به مراکز انتخاباتی در روز رأی گیری یعنی 10 اکتبر منع آمد و شد نداریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وی گفت: طرح عملیات مربوط به انتخابات پارلمانی شامل تشدید تدابیر امنیتی در مراکز رأی گیری و راه‌های ورود رأی دهندگان و صندوق‌های رأی گیری حین نقل و انتقال است. هدف ما از عدم منع آمد و شد این است که تعداد بیشتری بتوانند به مراکز انتخاباتی بروند چراکه رأی گیری اینترنتی است و مراکز در تمام استان‌ها ساعت هفت شب بسته می‌شوند.

وی گفت: نیروهای امنیتی ذخیره نیز برای مداخله در صورت وقوع هرگونه اتفاق منفی یا درگیری یا شرایط فوق العاده در روز انتخابات آماده هستند.

مدیر اطلاع رسانی در دفتر کمیساریای انتخابات در استان بابل نیز از وجود طرح امنیتی برای توزیع لوازم مورد نیاز برای انتخابات خبر داد.

همچنین افسری در کمیته امنیتی عالی انتخابات اعلام کرد که نیروهای وابسته به این کمیته در تمام استان‌ها برای حفظ امنیت در زمان انتخابات مستقر خواهند شد.

وی گفت: این کمیته مأموریت‌های زیادی دارد که از جمله آن حفظ امنیت رأی دهندگان و نامزدها و ناظران انتخابات است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اخیرا کمیته عالی امنیتی را برای حفظ امنیت تشکیل داد.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق نیز گفت: حمل سلاح در روزهای انتخابات محدود به کسانی است که مجوز آن را دارند چه نامزدهای انتخابات و چه محافظانشان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها