کد خبر: 514647
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۳:۵۳
| |

ایران 3 - چین 1/ دیوار چین برای بلند قامتان والیبال ایران کوتاه بود

تیم ملی والیبال در رقابت های قهرمانی آسیا مقابل چین به پیروزی رسید. این دیدار در چهار ست و به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 17 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 17 به سود ایران پایان یافت. 

ایران 3 - چین 1/ دیوار چین برای بلند قامتان والیبال ایران کوتاه بود
کد خبر: 514647
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۳:۵۳

اعتمادآنلاین| مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن برگزار شد و تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند.


به گزارش ایسنا، بلندقامتان ایران که تا قبل از این بازی بدون شکست بوده و حتی یک ست را به حریف واگذار نکرده بودند درحالی مقابل چین قرار گرفتند که تیم ملی والیبال چین، والیبال ژاپن را در گروه E این رقابت ها با نتیجه 3 بر 1 شکست داده بود.

تیم ملی والیبال ایران و چین از ساعت 10:30 امروز (شنبه) به مصاف هم رفتند که در آخر ایران توانست با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست پیدا کند و به فینال این رقابت ها برسد.

این دیدار در چهار ست و به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 17 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 17 به سود ایران پایان یافت.

بلندقامتان والیبال ایران با ترکیب اولیه عبادی پور، توخته، اسماعیل نژاد، صالحی، مجرد، کریمی و حضرت پور (لیبرو) مقابل چین صف آرایی کردند.

پیش از شروع بازی صابر کاظمی از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد و به همین دلیل کادر فنی تصمیم گرفت از ابتدا این بازیکن را داخل زمین قرار ندهند. صابر کاظمی ملی‌پوش ایران در اثر برخورد با یکی از بازیکنان در جریان گرم کردن دچار مصدومیت از ناحیه بینی شد.

کاظمی در این بازی هم درخشان عمل کرد و موفق شد با کسب 18 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین را به نام خود کند. صابر کاظمی اکنون به ستاره ای در تیم ملی والیبال ایران تبدیل شده که حضورش در تیم می تواند جریان بازی را به سود بلندقامتان تغییر دهد.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور بازیکنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند که برای تیم ملی والیبال ایران بازی می‌کنند.

عطایی: مصدومیت کاظمی شوکی به ایران بود/ تلاش می کنیم که شادی بزرگ را رقم بزنیم

بهروز عطایی بازی شاگردانش مقابل چین را سخت توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم. مقابل تیمی بازی کردیم که در لیگ ملت‌ها شرکت نکرد تا خود را برای حضور در قهرمانی مردان آسیا آماده کند.

وی با بیان اینکه عملکرد تیم چین نشان دهند کیفیت این تیم بود، تصریح کرد: چین پیش‌تر تیم ملی ژاپن را با نتیجه سه بر صفر شکست داده بود و بسیار قدرتمند در این رقابت‌ها ظاهر شده است. به همین دلیل سعی کردیم عملکرد این تیم را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در تشریح نقاط قوت تیم چین و چگونگی مهار این تیم از سوی شاگردانش، گفت: چین در کار تهاجمی بسیار خوب بود و سرویس با ریسک بالا می‌زد. دو مهاجم بلند زن چین عملکرد بسیار خوبی داشتند با این حال فکر می‌کنم به جز ست دوم و به‌خصوص در ست سوم و چهارم نظم تیمی چین را بر هم زدیم تا جایی که این تیم در ست چهارم دچار اشتباهات مکرر شد و خوشبختانه با استفاده از اشتباهات حریف، نتیجه لازم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در جریان این بازی به هر دو تیم فشار آمد. از شروع رقابت‌ها تا پیش از بازی مقابل چین، تیم ایران کم خطا بود ولی امروز به خاطر فشار زیاد بازی در ست اول تا سوم، تیم ایران 11 الی 12 اشتباه در هر ست داشت که نشان‌دهنده حساسیت و فشار بالای بازی بود.

عطایی اما از دو مشکل تیم ملی ایران در بازی مقابل چین هم صحبت کرد و گفت: مقابل حریف دو مشکل هم داشتیم. روز قبل میثم صالحی مصدوم شد و امروز با وجود دردی که داشت با غیرت بازی کرد و عملکردش قابل دفاع بود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر مصدومیت صابر کاظمی در جریان گرم کردن پیش از بازی از ناحیه بینی بود. او خون‌ریزی شدیدی از ناحیه بینی داشت به طوری که بخشی از زمین مسابقه خون‌آلود شد و موجب تاخیر 10 دقیقه در شروع بازی شد. به دلیل خون‌ریزی شدید بینی صابر، در ست اول و دوم نتوانستیم از او استفاده کنیم اما امین اسماعیل‌نژاد عملکرد بسیار خوبی داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مصدومیت صابر شوک به تیم وارد کرد و ترکیب اولیه تیم ایران را بهم زد. با وجود درد و خون‌ریزی بینی کاظمی، پزشک تیم او را به بازی رساند و کاظمی هم با تلاش زیاد و با غیرت بازی کرد.

عطایی با ابراز رضایت از کار گروهی شاگردانش در بازی مرحله نیمه‌نهایی، افزود: خوشبختانه کار گروهی تیم بسیار خوب بود. همه بچه‌ها به نوعی به انسجامی تیمی کمک کردند. خوشحالم که این بازی به سود تیم ملی ایران تمام شد. تمام تلاش بازیکنان ایجاد شادی برای مردم ایران است و امیدوارم با دعای خیر مردم، شادی بزرگی برای ملت عزیزمان رقم بزنیم.

سامورایی‌ها حریف والیبال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا/ شاگردان عطایی به دنبال انتقام

در دیگر بازی‌های نیمه نهایی این رقابت‌ها، از ساعت 13:30 به وقت ایران تیم ملی والیبال ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال چین تایپه رفت. ژاپن در یک بازی نزدیک موفق شد حریفش را بانتیجه 3 بر 1 شکست دهد تا حریف والیبال ایران در فینال مسابقات آسیایی شود.

بازی ژاپن و چین تایپه در چهار ست و به ترتیب با نتایج 25 بر 16، 22 بر 25، 25 بر 21 و 25 بر 20 به سود ژاپن پایان یافت.

به این ترتیب بازی فینال روز یکشنبه ساعت 13:30 برگزار می‌شود.

پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی 3 بر 2 مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد، والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند.

شاگردان عطایی درحالی به مصاف ژاپن خواهند رفت که تیم ملی والیبال ایران تغییرات زیادی را در بازیکنان خود داده و از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه استفاده می‌کند.

ملی پوشان والیبال ایران برای انتقام شکست المپیک توکیو و لیگ ملتهای 2021 در خاک ژاپن به مصاف این تیم خواهند رفت تا شاید بتوانند انتقام شکست بازی‌های قبل را در خانه ژاپن از این تیم بگیرند.

نکته جالب اینکه رقابت‌های آسیایی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود درحالی که المپیک توکیو و لیگ ملت‌های 2021 بدون حضور تماشاچی برگزار شده بود، حضور تماشاگران ژاپنی می‌تواند کمی کار را برای ملی پوشان والیبال ایران سخت کند اما شاگردان عطایی بیشتر از گذشته مصمم به قهرمانی در این رقابت‌ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها