«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

طالبان باعث سرگردانی 3 هزار دیپلمات افغانستانی شد

هزاران دیپلمات دولت سابق افغانستان در خارج از کشورشان سرنوشت نامعلومی پیدا کرده‌اند و عملاً همگی به جرگه بیکاران و آوارگان پیوسته‌‌اند، این در حالی است که اکثر کشورهای جهان نیز دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند.

طالبان باعث سرگردانی 3 هزار دیپلمات افغانستانی شد
کد خبر: 514700
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هزاران دیپلمات دولت سابق افغانستان در خارج از کشورشان سرنوشت نامعلومی پیدا کرده‌اند و عملاً همگی به جرگه بیکاران و آوارگان پیوسته‌‌اند، این در حالی است که اکثر کشورهای جهان نیز دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش اعتمادآنلاین، اسکای‌نیوز در گزارشی در این باره نوشت: هزاران نفر از دیپلمات‌های سابق افغانستانی اکنون بدون هیچ درآمدی در خارج از کشورشان حضور دارند و بیش از آن نگران سرنوشت خانواده‌های خود هستند که همچنان در افغانستان زندگی می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلات دیپلمات‌ها این است که کشورهای میزبان‌شان یا دیگر کشورها به آنها پناهندگی نمی‌دهند زیرا این اقدام می‌تواند کشورهای مذکور را رودرروی طالبان قرار دهد.

این رسانه اعلام کرد، طبق اطلاعات غیررسمی و دقیقی، سه هزار دیپلمات و کارمند سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در خارج از کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برند، این در حالی است که تمام منابع مالی‌ای که بابت آموزش آنها از سال 2001 صرف شده با این اوصاف ازبین‌رفته محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها