کد خبر: 514819
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۹:۱۲:۰۸
| |

برنی سندرز، سناتور دمکرات:

حمله پهپادی آمریکا در افغانستان فاجعه انسانی است

سناتور برنی سندرز اعلام کرد، حمله پهپادی در افغانستان که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی شد، "غیرقابل قبول" بود.

حمله پهپادی آمریکا در افغانستان فاجعه انسانی است
کد خبر: 514819
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۹:۱۲:۰۸

اعتمادآنلاین| برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس درباره اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفت: امیدوارم آنها آنچه رخ داد را درک کنند و مطمئن شوند که دیگر چنین اتفاقی تکرار نمی‌شود. این اتفاق نه تنها یک تراژدی انسانی بود بلکه قبل از کل جهان بر ما تاثیر می‌گذارد. این غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سندرز پیش‌تر نیز از استفاده از حملات پهپادی انتقاد کرده بود و در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری‌اش در سال 2015 میلادی تاکید کرده بود که تلاش خواهد کرد این حملات را محدود کند اما حرفی نزد که قصد دارد حملات پهپادی را به طور کامل حذف کند.

پنتاگون روز جمعه تایید کرد که در تاریخ 29 اوت سال جاری میلادی اشتباها یک خودروی غیرنظامی در کابل را به عنوان تهدیدی از سوی داعش هدف گرفت.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اکنون متقاعد شده‌ام که 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک به طرز غم‌انگیزی در این حمله کشته شده‌اند.

وی افزود: بعلاوه، ما متوجه شدیم که بعید است این خودرو و افرادی که در آن کشته شدند با داعش مرتبط بوده و یا تهدیدی مستقیم برای نیروهای آمریکایی بودند. تحقیقات ما در حال حاضر به این نتیجه رسیده که این حمله پهپادی یک اشتباه استراتژیک بود.

یکی از مقامات پنتاگون اواخر ماه گذشته این حمله پهپادی را یک اقدام "دفاع شخصی" دانست و گفته بود: مقامات نظامی احتمال هرگونه تلفات غیرنظامی را ارزیابی می‌کنند.

این حمله پهپادی پس از آن صورت گرفت که یک عامل انتحاری در جریان تخلیه نیروهای آمریکایی و اتباع افغان جان 13 نیروی آمریکایی و ده‌ها افغان را در فرودگاه کابل گرفت. مقامات داعش را مسئول این حمله انتحاری دانستند.

یکی از اعضای خانواده افرادی که در این حمله پهپادی کشته شدند، گفت: عذرخواهی آمریکا کافی نیست.

"امال احمدی" که دختر سه‌ ساله‌اش جزو کشته شدگان این حمله پهپادی بود، گفت:‌ برای ما عذرخواهی آمریکا کافی نیست. فردی که این پهپاد را شلیک کرده است باید شناسایی و مجازات شود. من همچنین خواستار غرامت و انتقال به کشوری امن‌تر هستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها