کد خبر: 514908
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

پیروزی قدیروف در انتخابات ریاست جمهوری چچن

رمضان قدیروف، رئیس جمهور فعلی جمهوری چچن اکثریت ارای انتخابات این جمهوری را به اختصاص داد. در انتخابات واحد روسیه به موازات دوما (مجلس)، سران12 جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور نیز انتخاب می شوند.

پیروزی قدیروف در انتخابات ریاست جمهوری چچن
کد خبر: 514908
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| داده های کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نشان می دهد که قدیروف پس از پردازش 100 درصد شعبه ها رای 99.7 درصد آرا را به به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا پیشتر نیز اعلام شد حزب حاکم «روسیه متحد» در انتخابات دومای دولتی با کسب حداکثر آرا 115 کرسی مجلس را به خود اختصاص داد.

انتخابات نمایندگان دومای دولتی در 19 سپتامبر ( 28 شهریور) به پایان رسید. انتخابات واحد روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران 12 جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی به مدت سه روز برگزار شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که حزب روسیه واحد 49.66 درصد آرا در انتخابات دومای روسیه را بدست آورده است که از حفظ اکثریت پارلمانی در دست حزب روسیه واحد حکایت دارد.

این حزب 315 کرسی پارلمان را در اختیار خواهد داشت.

حزب روسیه واحد به این ترتیب می‌تواند هر لایجه یا طرح قانونی را بدون نیاز به کسب توافق با احزاب دیگر در پارلمان به تصویب برساند.

حزب کمونیست روسیه نیز در مکان دوم قرار دارد و 19.56 درصد آرای ماخوذه را از آن خود کرده است و پس از آن حزب لیبرال دموکرات روسیه با کسب 7.51 درصد آرا در مکان سوم قرار می گیرد.

حزب روسیه عادل 7.38 درصد و حزب نووی لودی 5.33 درصد آرا را کسب کرده اند.

در مجموع پنج حزب با رسیدن آرایشان به حد نصاب 5 درصد به پارلمان روسیه راه یافتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها