در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل:

رئیس‌جمهور کره جنوبی: بیایید رسما به جنگ کُره پایان دهیم

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن مخاطب قرار دادن کره شمالی، آمریکا و چین، خواستار پایان رسمی جنگ کُره شد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی: بیایید رسما به جنگ کُره پایان دهیم
کد خبر: 515041
|
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۰:۳۷:۳۱

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور کره جنوبی از تریبون هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تلاش برای پایان دادن رسمی به جنگ در شبه جزیره کُره صحبت کرد.

به گزارش فارس، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل در نشست سالیانه این سازمان، کشورهای کره شمالی، چین و آمریکا را مخاطب حرف‌های خود قرار داد.

به گزارش «ان‌کی»، مون جائه این پیشنهاد قبلی خود برای پایان دادن رسمی به جنگ کُره را طی سخنرانی در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تکرار کرد و از آمریکا و چین خواست از این پیشنهاد او حمایت کنند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «امروز من یک بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که نیروهای خود را برای اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کُره بسیج کنند و پیشنهاد می‌کنم که سه طرف شامل دو کُره و ایالات متحده یا چهار طرف شامل دو کُره، ایالات متحده و چین، دور هم جمع شده و اعلام کنیم که جنگ در شبه جزیره کُره به پایان رسیده است».

وی افزود: «وقتی طرفین درگیر در جنگ کُره در کنار هم قرار گرفته و پایان جنگ را اعلام کنند، من معتقدم که ما می‌توانیم پیشرفت غیرقابل برگشت در خلع سلاح اتمی داشته باشیم و در دوران صلح کامل به پیش برویم».

جنگ کُره در سال 1950 میان دو طرف کره جنوبی و کره شمالی با حضور نیروهای نظامی چین و آمریکا آغاز شد و در سال 1953 با اعلام آتش‌بس پایان یافت اما تا به امروز هنوز معاهده و پیمان رسمی صلح میان طرف‌ها درگیر امضا نشده است.

مون جائه این رئیس‌جمهور کره جنوبی از زمان آغاز به کارش در این منصب در تلاش بریا پایان دادن رسمی به جنگ کُره بوده است و در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل هم این پیشنهاد را اعلام کرده بود.

سخنرانی رئیس‌جمهور کره جنوبی بعد از سخنرانی جو بایدن همتای آمریکایی او در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها