پاپ: برخی خواستار مرگ من بودند

پاپ فرانسیس با اذعان به داشتن منتقدانی محافظه کار و معترض گفت، "نظرات شیطنت آمیز" آنها کار شیطان است و اضافه کرد که بعد از عمل جراحی که اخیرا داشت عده‌ای خواستار مرگش بوده‌اند.

پاپ: برخی خواستار مرگ من بودند
کد خبر: 515078
|
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۳:۰۴:۳۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس این اظهارنظرهایش را در جریان یک نشست خصوصی در تاریخ 13 سپتامبر با یسوعی‌های اسلواکی بلافاصله بعد از ورودش به شهر براتیسلاوا، پایتخت این کشور مطرح کرده است. روز سه‌شنبه یک نشریه یسوعی‌ها متن صحبتهای مطرح شده در این دیدار را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این متن پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در تمام طول این دیدار حس شوخ طبعی خود را نشان داد به ویژه زمانی که یک کشیش از او درباره اینکه چه احساسی دارد، پرسید. سفر پاپ فرانسیس در تاریخ 12-15 سپتامبر به مجارستان و اسلواکی اولین سفر خارجی او از زمان عمل جراحی روده‌اش در ماه ژوئیه بود.

او اظهار کرد: من با وجود اینکه برخی خواستار مرگم بودند هنوز زنده‌ام. می‌دانم حتی نشستهایی توسط کشیشهایی که فکر می‌کردند حال پاپ بدتر از آنچه گفته شد، است، برگزار شد. آنها برای برگزاری نشست تعیین پاپ جدید تدارک می‌دیدند. با صبر و تحمل، خدا را شکر من خوب هستم.

اخیرا رسانه‌های ایتالیایی بعد از بستری 10 روزه پاپ فرانسیس در بیمارستان شروع به گمانه زنی درباره این که او ممکن است استعفا دهد کردند. او پیشتر گفته است که استعفا کردن "هرگز به ذهنش خطور نکرد".

پاپ فرانسیس همچنین با سوالی در خصوص چگونگی تعاملش در قبال اختلافات و کسانی که به او سوظن دارند مواجه شد. این اشاره به چند محافظه کار کاتولیک دارد که مدتها است از پاپ فرانسیس به خاطر انتقاداتش از سرمایه داری و تمرکزش بر محیط زیست و مهاجران انتقاد کرده‌اند.

این منتقدان به شدت از اقدام پاپ فرانسیس در ماه ژوئیه در لغو یک جشن قدیمی مسیحی و محدود کردن این جشن به دلیل اختلاف آفرینی این جشن در میان کلیسا و سواستفاده‌های انجام شده بر اساس دلیل ایدئولوژیکی عصبانی شدند.

پاپ در پاسخ به این خشم و اعتراض علیه این تصمیمش اشاره کرده و گفت: یک شبکه تلویزیونی کاتولیک بزرگ همواره به بدی درباره پاپ حرف میزند.

او نام آن را ذکر نکرد اما احتمالا اشاره او به شرکت رسانه‌ای EWTN که همواره منتقد پاپ و محدودیتهای اخیر اعمال شده توسط او علیه جشن مذکور بوده است.

پاپ اظهار کرد: من شخصا از آنجا که گناهکار هستم شایسته حملات و توهینها هستم اما کلیسا شایسته آن نیست. این کار شیطان است. بله کشیشهایی هستند که اظهارنظرهای شیطنت آمیز درباره من می‌گویند. گاهی من به ویژه زمانهایی که آنها بدون ورود به یک گفتگوی واقعی قضاوت می‌کنند صبرم را از دست می‌دهم. شما نمی‌توانید نسبت به آن کاری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها