کد خبر: 515135
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۰۸:۵۴:۲۷
| |

مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران:

سال تحصیلی مجازی آغاز می‌شود/ سلامت دانش آموزان در اولویت است/ 92درصد معلمان واکسینه شده‌اند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه سال تحصیلی مجازی آغاز می‌شود، گفت: سلامت دانش آموزان اولویت اصلی است و از آبان ماه به تدریج، با آموزش‌های تلفیقی، برحسب تقسیم‌بندی مدارس و رضایت اولیا، آموزش حضوری شروع می‌شود.

سال تحصیلی مجازی آغاز می‌شود/ سلامت دانش آموزان در اولویت است/ 92درصد معلمان واکسینه شده‌اند
کد خبر: 515135
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۰۸:۵۴:۲۷

اعتمادآنلاین| سیدمجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: دستورالعمل جامع مدارس برای شرایط بیماری کووید 19 حاوی فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های آموزشی، تربیتی، بهداشتی و تمام مواردی که برای بازگشایی مطلوب مدارس تا پایان سال لازم است، به تمام مناطق ابلاغ شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به‌طور مجازی آغاز خواهد شد، گفت: مدارس برحسب تعداد دانش آموزان به سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شده‌اند که در مهرماه با استفاده از بستر فضای مجازی و برنامه شاد سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و از آبان ماه به تدریج و با آموزش‌های تلفیقی و برحسب تقسیم بندی مدارس با رضایت اولیا می‌توانیم آموزش حضوری را شروع کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: سرانه فضای دانش آموزی در شرایط کرونا 2 متر و 25 سانتی متر برای هر دانش آموز است و طبق دستورالعمل بهداشتی تلاش ما براین است که تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم لذا تا زمانی که دستورالعمل‌ها به طور کامل اجرا نشود، به سمت آموزش حضوری نخواهیم رفت.

هاشمی با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان است، افزود: توصیه ما در ابتدا آموزش فضای مجازی است و در ادامه می‌توان با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و مصوبه شورای مدرسه کم کم به سمت آموزش تلفیقی و حضوری رفت.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون معلمان تصریح کرد: در شهرستان‌های استان تهران 92 درصد فرهنگیان دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و مابقی به دلایلی مانند سکونت در استان‌های دیگر یا بیماری هنوز واکسینه نشده‌اند که تلاش می‌کنیم طی روزهای آینده واکسیناسیون فرهنگیان به‌طور 100 درصد اجرا شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم تحصیلی هم اکنون می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه واکسن کرونا را دریافت کنند و برای سایر دانش آموزان نیز منتظر هستیم سیاست کلی عنوان شود.

افتتاح 52 فضای آموزشی و پرورشی در استان تهران

هاشمی با اشاره به افتتاح مدارس جدید در شهرستان‌ها اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 49 فضای آموزشی و 3 فضای پرورشی در سطح استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که با همکاری خیران و سازمان نوسازی احداث و تکمیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 114 هزار دانش آموز داشتیم و امسال حدود 5 درصد به این تعداد اضافه می‌شوند، افزود: متوسط نُرم کلاسی در کشور 24 دانش آموز می‌باشد که این تعداد در استان تهران 36 نفر است و با این که دانش آموز بازمانده از تحصیل به واسطه کمبود فضای آموزشی نداریم اما باید برای افزایش کلاس‌های درسی برنامه‌ریزی شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به کمبود معلم در سطح استان تصریح کرد: فرایند نیروی انسانی از 5 ماه قبل برنامه ریزی شده و سعی می‌کنیم در آغاز سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و کمبود معلمان از طریق حق التدریس همکاران جبران خواهد شد.

هاشمی با اشاره به عدم دسترسی برخی دانش آموزان به تبلت و گوشی هوشمند بیان کرد: پویش همکلاسی مهربان توسط بسیج دانش آموزی طی روزهای اخیر برگزار شد و بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر و تبلت به دانش آموزان نیازمند سطح استان اهدا شد که این پویش‌ها از سال گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام مباحث آموزشی در بستر فضای مجازی نیست بلکه مدرسه تلویزیونی، بسته‌های آموزشی و حضور فیزیکی با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دیگر امکاناتی است که تا قبل از بازگشایی حضوری مدارس، دانش آموزان می‌توانند استفاده کنند و از تحصیل بازنمانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها