کد خبر: 515354
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۹:۴۱
| |

لغو محدودیت‌های کرونایی پس از 561 روز در نروژ

دولت نروژ از لغو تقریبا همه محدودیت های کرونایی که در مارس 2020 (اسفند 1398) برای مقابله با بحران شیوع کرونا وضع شده بود، خبر داد.

لغو محدودیت‌های کرونایی پس از 561 روز در نروژ
کد خبر: 515354
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۹:۴۱

اعتمادآنلاین| «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: 561 روز است که ما شدیدترین تدابیری را که در زمان بدون جنگ (صلح) اتخاذ شده است، اعمال کردیم؛ 561 روز چنان زندگی ما محدود شد که پیش از این هیچ کس نمی توانست آن را تصور کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، وی افزود: اما در حال حاضر زمان بازگشت به زندگی عادی فرا رسیده است ...

لوفیگارو افزود: این کشور اسکاندیناوی پیش از تابستان با بهبود نسبی شرایط کرونا، به تدریج اقدامات سخت گیرانه بهداشتی را لغو کرده بود اما بازگشت به وضعیت عادی بارها به تعویق افتاده بود.

بر اساس اعلام نخست وزیر نروژ، از امروز (شنبه) شمار افرادی که می توانند در رویدادها و محافل عمومی و خصوصی شرکت کنند، محدودیتی ندارد. همچنین محدودیت ها در کافه ها و رستوران ها نیز لغو شده است.

همچنین دستورالعمل های صادره برای ممنوعیت سفر به شماری از کشورها از اول اکتبر/9 مهر لغو خواهد شد. استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی بر حسب شاخص هایی کرونایی هر منطقه اختیاری و یا اجباری خواهد بود.

نخست وزیر نروژ هشدار داد که ویروس کرونا سال ها در میان ما خواهد ماند. وی همچنین تاکید کرد که درصورت شیوع یکی از انواع ویروس جهش یافته کرونا، بسیاری از تدابیر بهداشتی دوباره اعمال خواهد شد.

وزارت بهداشت نروژ روزگذشته (جمعه) اعلام کرد که 90 درصد مردم این کشور (افراد بزرگسال) دستکم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در نروژ با بیش از 5 میلیون جمعیت، بیش از 186 هزار نفر به همه گیری کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان 850 نفر جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها