محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس

وزارت کشور برخی از اختیارات خود را به استانداران واگذار کند

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: واگذرای اختیارات از وزارتخانه به استانداران باعث تمرکززدایی و توسعه استان‌ها می‌شود.

وزارت کشور برخی از اختیارات خود را به استانداران واگذار کند
کد خبر: 515580
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۳:۴۳:۵۶

اعتمادآنلاین| محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخاب استانداران از سوی وزارت کشور و شاخص‌های که در این انتخاب‌ها باید لحاظ شود، گفت:انتخاب مدیران استانی در سطوح مختلف بسیار مهم است و باید شاخص‌های همچون انقلابی، مدیر و با روحیه جهادی بودن برای این انتخاب‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش تسنیم، وی با تاکید براینکه فردی در هر استان باید به عنوان استاندار انتخاب شود که انقلابی، متخصص و کارآمد بوده و بتواند مشکلات را برطرف کند، ادامه داد:استانداران و فرمانداران باید آنقدر مردمی باشند که بیش از اینها بین مردم منطقه حضور پیدا کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه در دولت سیزدهم باید برخی از اختیارات نیز به استانداران سپرده شود، اضافه کرد: واگذرای اختیارات از وزارتخانه به استانداران باعث تمرکززدایی و توسعه استان‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید براینکه زمانی که کار به استانداران واگذار شود رقابت سالم بین استان‌ها برای توسعه ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور در قالب ساختار مشخص می‌تواند برخی از اختیارات خود را به استانداران واگذار کند تا آن‌ها بر اساس پهنه جغرافیایی سرزمین خودشان تصمیمات بهتری گرفته و اجرائی کنند.

جوکار عنوان کرد:در این صورت استانداران می‌توانند با بر اساس منابع انسانی و طبیعی موجود در استان، برنامه‌ریزی و بهترین فرصت‌ها را برای توسعه ایجاد کنند که لازمه آن افزایش اختیارات استانداران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها