اَپِک:

تقاضای جهانی نفت اوایل 2022 احیا می‌شود

تولیدکنندگان و معامله‌گران نفتی در کنفرانس نفت سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (APPEC) اعلام کردند که تقاضای جهانی نفت در اوایل سال 2022 به سطح پیش از بحران کرونا بازمی‌گردد.

تقاضای جهانی نفت اوایل 2022 احیا می‌شود
کد خبر: 515684
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۱۳:۳۸:۲۵

اعتمادآنلاین| تولیدکنندگان و معامله‌گران نفتی در کنفرانس نفت سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (APPEC) روز دوشنبه (پنجم مهرماه) اعلام کردند که انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در اوایل سال آینده میلادی به‌دلیل بهبود اقتصادی جهان به سطح پیش از بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا بازگردد، در حالی که ممکن است ظرفیت مازاد فرآوری نفت خام بر چشم‌انداز تقاضا تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، این دورنما ضمن همسو بودن با پیش‌بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، جلوتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی است.

گرِگ هیل، رئیس شرکت انرژی هس معتقد است تقاضای جهانی نفت تا پایان سال 2021 یا در سه‌ ماه نخست سال 2022 افزایش می‌یابد و به 100 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، مجموع مصرف نفت جهان در سال 2019 ، 99 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بود، اما همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای سوخت را کاهش داد.

رهبران صنعتی جهان در کنفرانس اپک اعلام کردند که با وجود افزایش مداوم موارد ابتلا به کرونا و آسیب رساندن آن به روند بهبود تقاضای برخی فرآورده‌های پالایشگاهی مانند سوخت هواپیما، روند مصرف بنزین و گازوئیل رو به افزایش است.

انتظار می‌رود بهبود تقاضا سوددهی پالایشگاه‌ها را افزایش دهد و فرصت بازگشت به سطح قبلی عرضه یا تولید جدید را فراهم کند. با این حال متخصصان هشدار دادند که ظرفیت مازاد پالایشگاهی روند بهبود را کُند می‌کند.

اوپک معتقد است میانگین تقاضای نفت در سال 2022 برابر با 100 میلیون و 800 هزار بشکه در روز خواهد بود. در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی این رقم را برای سال 2021، 96 میلیون و 100 هزار بشکه در روز و برای 2021 ، 94 میلیون و 400 هزار بشکه در روز برآورد کرده است. تقاضای نفت در سال 2020، 90 میلیون و 900 هزار بشکه در روز بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها