رمان جدید نویسنده برنده نوبل پس از 50 سال

«وله سوینکا» نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات پس از یک وقفه طولانی حدود 50ساله، رمان جدیدی منتشر کرد.

رمان جدید نویسنده برنده نوبل پس از 50 سال
کد خبر: 515911
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۱:۱۷:۰۵

اعتمادآنلاین| رمان جدید این نویسنده اهل کشور نیجریه «وقایع‌نگاری از سرزمین شادترین مردم روی زمین» نام دارد که از سوی انتشارات بلومزبری هند از روز سه‌شنبه منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک تایمز، «وله سوینکا» که به عنوان اولین نویسنده آفریقایی برنده جایزه نوبل ادبیات شناخته می‌شود و برای شعرها، مقاله‌ها و نمایشنامه‌هایش شناخته شده، آخرین رمان خود را در سال 1973 با عنوان «فصل بی‌هنجاری» نوشت که روایتی فراموش‌ناشدنی از نیجریه معاصر در آن زمان را به مخاطب ارائه می‌داد.

این نویسنده 86 ساله که در سال 1986 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد، در سال 1965 نخستین رمان خود را با عنوان «مترجمان» نوشت و نگارش سه جلد کتاب خودزندگی‌نامه با نام‌های «آکه: سال‌های کودکی»، «آیسرا: سفری در سراسر مقاله» و «ایبادان» را نیز در کارنامه دارد.

«مرداب‌نشینان»، «شیر و جواهر»، «رقص جنگل»، «نژاد قوی» و «قبل از خاموش شدن چراغ‌ها» نیز از مهم‌ترین نمایشنامه‌های این نویسنده اهل نیجریه هستند.

رمان جدید «وقایع‌نگاری از سرزمین شادترین مردم روی زمین»، آمیزه‌ای از یک طنز سیاسی و داستان جنایی و در عین حال مرثیه‌ای برای روح زادگاه «وله سوینکا»، کشور نیجریه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها