کد خبر: 516049
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت:

جمهوری اسلامی به حفظ منابع ارضی و موقعیت جغرافیایی و دوری از التهاب می اندیشد

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: صبر جمهوری اسلامی زبانزد جهانیان است و همواره به حسن همجواری و دوری از التهاب در منطقه می اندیشد.

جمهوری اسلامی به حفظ منابع ارضی و موقعیت جغرافیایی و دوری از التهاب می اندیشد
کد خبر: 516049
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: صبر جمهوری اسلامی زبانزد جهانیان است و همواره به حسن همجواری و دوری از التهاب در منطقه می اندیشد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه در شمال غرب کشور افزود: آمریکا اراده کرده است در آسیای میانه جای پایی ایجاد کند و از دولت های ضعیف مانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان استفاده می کند.


وی اظهار داشت: هم به دولت ترکیه و هم دولت آذربایجان می گوییم صبر جمهوری اسلامی برای جهانیان زبانزد است؛ حسن همجواری در کنار کشورهای همسایه را می پذیریم و رتبه اول در روابط بین الملل را با همسایگان خود داریم.


خطیب جمعه رشت گفت: ما در آذربایجان 6 میلیون شیعه و در ترکیه 23 میلیون شیعه علی تبار داریم و تاکنون جمهوری اسلامی نخواسته است از ظرفیت منابع انسانی استفاده کند. بدانید در مناطق شما مردمانی هستند که اگر جمهوری اسلامی اشاره کند آرامش شما برهم خواهد خورد. امیدواریم روسای این کشورها هوشیارانه عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند.


آیت الله فلاحتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به حفظ منابع ارضی و موقعیت جغرافیایی و دوری از التهاب می اندیشد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تبیین اشاره کرد و افزود: تبیین سرچشمه بیداری و سدی محکم در برابر تلاش هایی است که می خواهند افکار عمومی را خدشه دار کنند.


آیت الله فلاحتی گفت: اینکه می بینید ملت جمهوری اسلامی مقاوم و با صلابت در برابر استکبار ایستادند در سایه تبیین اسلام و معنویت است.


وی، با بیان اینکه هزاران سایت علیه جمهوری اسلامی به طور شبانه روز فعال است تاکید کرد: حقایق تبیین شود چرا که اگر حقایق را نگوییم دشمنان افسار گسیخته دروغ می گویند.


وی ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مردم را به بهره گیری از نحوه زندگی ائمه اطهار توصیه کرد.

تهدید گیلان با کاهش باروری

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه رشت گفت: متاسفانه گیلان سالمند ترین استان کشور است و کاهش باروری این استان را تهدید می کند.


حسین نحوی نژاد افزود: 14 درصد گیلانیان را سالمندان تشکیل می دهند و پیرترین شهر کشور شهر املش در گیلان است.


وی اظهار داشت: معیارها، شاخص ها و استانداردهای پایش سلامت سالمندان در گیلان نسبت به کشور سویه خوب میزان سالمندی در گیلان است اما دلیل نگران کننده کاهش باروری است.


نحوی نژاد گفت: متاسفانه 70 درصد طلاق ها در زیر کمتر از پنج سال از ازدواج رخ می دهد و این بدلیل ازدواج های بی برنامه و غیر مذهبی است و جوانان اشتیاقی برای باروری ندارند.


مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: در نظام و دولت موظف هستیم کمک ها و حمایت ها از خانواده ها صورت گیرد تا از ترس از معیشت کاسته شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها