حسین علایی: همین الآن هم با عراق استراتژی نداریم

نه غرامت گرفته ایم، نه اروند را لایروبی کرده ایم؛ فقط می گوییم ما نفوذ داریم!

حسین علایی: همین الآن هم با عراق استراتژی نداریم
کد خبر: 516175
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۲۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه: اینکه ایران جنگ را خاتمه بدهد یک سری شرایط داشته است. شرطش این بوده که غرامت جنگ را بگیرد؛ که هنوز هم نگرفته ایم.

به گزارش امتداد وی ادامه داد: شرط بعدی این بوده که آنها معاهده 1975 را بپذیرند. یکی از کارهای بزرگی که آقای هاشمی رفسنجانی کرد این بود که در مذاکره دیپلماتیک مکاتبه ای عراق را به اینجا رساند؛ و بعد از آقای هاشمی رفسنجانی تا الآن هیچ کسی در ایران نتوانسته معاهده 1975 را اجرایی کند.

هنوز هیچ کدام از دولت های عراق نگفته اند ما معاهده 1975 را قبول داریم و بر این مبنا عمل کنیم.

الآن که سال ها است آقای هاشمی رفسنجانی نیست و جنگ هم گذشته، آقایانی که دنبال این بوده اند، 1975 را اجرایی کنند.

با همین عراقی که می گویید در کنترل ما است و نفوذ داریم. اگر نفوذ بود اقلا معاهده 1975 را اجرایی می کردید. آبادان و خرمشهر را که سال گذشته دیدید مردم چه مصیبت هایی کشیدند و به خیابان ها آمدند را آباد می کردید.

هنوز خرمشهر و آبادان به قبل از جنگ نرسیده اند. نه بندر خرمشهر فعال شده و نه پالایشگاه آبادان به تولید قبل از جنگ رسیده است. الآن که مشکلات نیست اینها را حل کنید. مگر کسی جلوی شما را گرفته است؟!

همین الآن هم با عراق استراتژی نداریم و نمی دانیم با عراق می خواهیم چه کنیم. بالأخره 1975 باید اجرایی شود یا نه؟ هیچ کاری نکرده‌ایم؛ نه غرامت گرفته ایم، نه اروند را لایروبی کرده ایم و نه در آنجا کشتیرانی می کنیم. فقط می گوییم ما نفوذ داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها