جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

حفظ برجام نخستین گام برای رسیدگی به مسائل امنیت منطقه خواهد بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته چنانچه بتوان از حفظ برجام و اجرای کامل آن اطمینان حاصل کرد می‌توان آن را نخستین گام برای پرداختن به سایر مسائل دانست.

حفظ برجام نخستین گام برای رسیدگی به مسائل امنیت منطقه خواهد بود
کد خبر: 516179
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۰۷:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرده که حفظ توافق هسته‌ای برجام «نخستین گام» برای پرداختن به سایر مسائل از جمله مسائل مربوط به امنیت منطقه خواهد بود.

به گزارش فارس، این مقام اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با پایگاه «عرب‌نیوز» که بامداد شنبه منتشر شده از گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرده است. وی تصریح کرد: «دیپلماسی تنها مسیر واقعی برای رسیدگی به مسائل مطرح در خلیج [فارس] و مسائل میان همسایگان است. من نمی‌توانم درباره مقاصد دولت‌های دیگر اظهارنظر کنم اما مشخص است که گفت‌وگوهای بیشتری میان کشورها در منطقه در جریان است.»

بورل اضافه کرد: «کنفرانس بغداد که روز 28 آگوست برگزار شد و گفت‌وگوهای دوجانبه میان عربستان سعودی و ایران مصداق‌های چنین گفت‌وگوهایی هستند. اینها تحولات مبارکی هستند و من از شرکت کردن در رویدادهای پس از این کنفرانس در نیویورک خرسندم.»

او اضافه کرد: «اتحادیه اروپا آماده حمایت از کشورها در منطقه خلیج [فارس] برای ایجاد احساس امنیت و همکاری است. در این زمینه توافق هسته‌ای ایران هم از اهمیت حیاتی برخوردار است.»

او سپس گفت: «من هنوز معتقدم اگر ما موفق شویم برجام را حفظ کنیم و از اجرای کامل آن اطمینان داشته باشیم این می‌تواند به نخستین گام برای رفع سایر نگرانی‌های مشترک از جمله نگرانی‌های مرتبط با امنیت منطقه‌ای تبدیل شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها